Informacje prasowe

Nowy zarząd AHK Polska

05.06.2020

Markus Baltzer nowym prezesem Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska)

Markus Baltzer, prezes zarządu Bayer Sp. z o.o. w Polsce, został wybrany nowym prezesem Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej (AHK Polska). Walne Zgromadzenie w dniu dzisiejszym, w piątek 5 czerwca 2020 r., wybrało go na następcę Anny Włodarczyk-Moczkowskiej, która z końcem swojej kadencji odchodzi z zarządu izby. Włodarczyk-Moczkowska, prezes Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group, przez dwa lata przewodniczyła zarządowi AHK Polska.

Walne zgromadzenie AHK Polska do zarządu izby wybrało Filipa Thona, prezesa zarządu Innogy Polska S.A. Na drugą kadencję ponownie zostali wybrani: Dirk Fünfhausen, General Manager MP Production, Andrzej Janiszewski, prezes TRUMPF Polen, Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag Sp. z o.o.  
Były prezes firmy Siemens w Polsce, pełniący wcześniej  funkcję prezesa Zarządu AHK Polska w latach 2013-2018, Peter Baudrexl został wybrany prezydentem honorowym izby.
Oliver Koehncke, prezes Boehringer Ingelheim w Polsce w latach 2009-2019, dotychczasowy wiceszef zarządu AHK Polska, zrezygnował ze swojej funkcji w AHK z powodu objęcia stanowiska general manager Boehringer Ingelheim w Rosji.

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa jest największą bilateralną izbą w Polsce z prawie 1000 firm członkowskich. W minionym roku zyskała około 110 nowych członków, większość z nich w Polsce. W związku z pandemią koronawirusa, spotkanie odbyło się po raz pierwszy w formule online. 

"Cieszę się na nowe zadania i jestem przekonany, że wraz z innymi członkami zarządu AHK Polska będę mógł przyczynić się do dalszego rozwoju współpracy naszych krajów" - powiedział Markus Baltzer po wyborze na prezesa AHK Polska. Baltzer, który od 2016 r. kieruje Grupą Bayer w Europie Środkowo-Wschodniej oraz spółką Bayer w Polsce, jest członkiem zarządu AHK od 2018 r.

"Tegoroczny 25 jubileusz AHK Polska to dla nas ważny moment" - mówi dr Lars Gutheil, dyrektor zarządzający AHK Polska. "Żałuję, że dzisiejsze walne zgromadzenie firm członkowskich mogliśmy zorganizować tylko online. Nie możemy się doczekać, aby jak najszybciej nadrobić odwołane w tym roku obchody 25-lecia izby. Zainteresowanie naszą organizacją i jej działalnością ze strony firm utrzymuje się dalej na wysokim poziomie. Odzwierciedla to również fakt, że firmy członkowskie pozostają z nami pomimo kryzysu." – dodaje Gutheil.

Walne Zgromadzenie AHK Polska udzieliło zarządowi absolutorium z zatwierdzenia budżetu na rok 2019. W bieżącym roku AHK Polska spodziewa się redukcji obrotów ze względu na przejściowy brak wydarzeń i misji handlowych. Po dobrym początku roku, od marca także indywidualne doradztwo dla firm było możliwe w mniejszym zakresie. "Jesteśmy jednak przekonani, że w drugiej połowie roku sytuacja nieco się poprawi" - przewiduje optymistycznie Gutheil.

Głównymi tematami poruszanymi przez izbę pozostają cyfryzacja, praca na rzecz interesów firm członkowskich i wzmożona praca w regionach. AHK Polska planuje stworzyć cyfrową platformę dla polskich dostawców, gdzie niemieccy klienci mogliby znaleźć informacje o potencjalnych polskich kontrahentach. AHK zdigitalizowała również liczne usługi, takie jak wyszukiwanie partnerów handlowych oraz szkolenia i seminaria i oferuje je obecnie w formule online.

"W ciągu kilku tygodni dostosowaliśmy portfolio AHK Polska do sytuacji pandemii. Wszyscy członkowie zespołu wykazali się wielkim zaangażowaniem. Jestem przekonany, że AHK tym samym udowodniła, że potrafi elastycznie reagować na potrzeby klientów. Dziś jesteśmy bardziej przygotowani na zmiany w przyszłości niż kiedykolwiek.” – mówi Gutheil.