Rhonen Azoulay, Lufthansa

STRONA GŁÓWNA   REJESTRACJA*   DYSKUSJE PANELOWE   GERMAN EVENING
*Wstęp na kongres jest bezpłatny. Rejestracja jest wymagana.

Rozmowa z Rhonenem Azoulayem, Dyrektorem Generalnym na Czechy i Polskę

AHK Polska: Europejski Kongres Gospodarczy (EKG) jest jednym z najważniejszych wydarzeń  gospodarczych w naszym regionie Europy. Jest nam szczególnie miło, że weźmie Pan w nim udział i będzie z nami na stoisku  niemieckim, German Lounge. Jakie są Pana oczekiwania dotyczące EKG i współpracy z AHK Polska?

Rhonen Azoulay: Bardzo cieszymy się z udziału w EKG w ramach naszej współpracy z AHK, pragniemy wspólnie działać na rzecz  wzmocnienia polsko-niemieckich relacji gospodarczych. Z niecierpliwością czekamy na trzy produktywne dni poswięcone  rozmowomi o tym, jak możemy przyczynić się do ekologicznej transformacji europejskiej gospodarki i pokazać, jak rozległa sieć Lufthansa Group odgrywa istotną  rolę w rozwoju europejskich przedsiębiorstw. Jesteśmy świadomi naszej roli jako przedsiebiorstwa wspierającego rozwój współpracy między oboma krajami.

AHK Polska: Lufthansa jako globalny lider branzy lotniczej poczyniła znaczne postępy w inwestowaniu w zrównoważone technologie lotnicze.  Czy partnerstwa takie, jak to, odgrywają kluczową rolę w strategicznych priorytetach firmy w nadchodzących latach?

RA: Lufthansa Group zawsze przyczyniała się do postępu w lotnictwie i jest liderem w transformacji branży. Przez dziesięciolecia Lufthansa Group wielokrotnie była klientem wprowadzającym na rynek nowe, najnowocześniejsze samoloty, a obecnie na liście zamówień znajduje się ponad 250 nowych, paliwooszczędnych maszyn. Podczas gdy największą dźwignią redukcji emisji CO2 w lotnictwie jest wykorzystanie nowych i bardziej paliwooszczędnych samolotów, Lufthansa była pierwszą linią lotniczą na świecie, która ponad 10 lat temu testowała wykorzystanie SAF (ang. Sustainable Aviation Fuel ) w regularnych operacjach lotniczych. Jako siła napędowa innowacji, Lufthansa Group jest również pierwszą grupą linii lotniczych na świecie, która wyposażyła samoloty w oszczędzającą paliwo folię AeroSHARK na kadłubie, aby zmniejszyć zużycie paliwa.

AHK Polska: Czy są nowe trasy, usługi lub inwestycje, którymi może się Pan z nami podzielić?

RA: Z radością ogłaszamy ponowne uruchomienie połączenia z Bydgoszczą, które powraca do  do rozkładu lotów Lufthansy od 27 kwietnia 2025 roku. To  poszerzenie oferty połaczeń  oznacza ósmą destynację Lufthansy w Polsce i jasno pokazuje naszą strategię, a także zaangażowanie w dalsze łączenie ludzi, kultur i gospodarek. Latem 2025 roku Lufthansa Group zaoferuje swoim klientom w Polsce do 400 rejsów tygodniowo – oznacza to średnio co pół godziny.

AHK Polska: Ostatnie pytanie: jak widzi Pan przyszłość polsko-niemieckich stosunków gospodarczych – w duecie czy solo?

RA: Jako szef sprzedaży trudno mi określać obecny stan polsko-niemieckich stosunków gospodarczych. Na podstawie moich obserwacji sądzę jednak, że będą się one nadal rozwijać jako partnerstwo, a nie solo. Oba kraje mogą wiele zyskać na współpracy i członkostwie w Unii Europejskiej. Obecne warunki ramowe oraz  wzajemne korzyści stanowią silny fundament przyszłej współpracy, a Lufthansa Group będzie nadal odgrywać w niej kluczową rolę, zapewniając połączenia.

AHK Polska: Dziękujemy za rozmowę.

TOP PARTNERZY

PARTNERZY

PREMIUM PARTNER INSTYTUCJONALNY

PARTNERZY DYSKUSJI BRANŻOWYCH

PARTNERZY INSTYTUCJONALNI

PATRONAT MEDIALNY