Dyskusje panelowe
STRONA GŁÓWNA REJESTRACJA* DYSKUSJE PANELOWE GERMAN EVENING
*Wstęp na kongres jest bezpłatny. Rejestracja jest wymagana
Jako największa międzynarodowa izba przemysłowo-handlowa w Polsce, reprezentująca ponad 1100 firm z Polski i Niemiec, po raz kolejny zapraszamy do Pawilonu Niemieckiego German Lounge, którego hasłem przewodnim tym razem będzie: „Silni partnerzy, znakomite wyniki.” W centrum dyskusji znajdzie się cyfryzacja oraz zielona energia. To tematy, którym poświęcimy uwagę wspólnie z naszymi gośćmi i partnerami podczas dyskusji panelowych.
W duecie czy solo? – Nowe rozdanie polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej
Czy polsko-niemiecka współpraca gospodarcza stoi u progu nowego początku? W takich dziedzinach jak rozwój infrastrukturalny, innowacje technologiczne czy zielona energia są poważne inwestycje w obydwu krajach nieuchronne. Wspólna droga może się okazać impulsem do dalszego zintegrowanego działania z korzyścią dla obu krajów i ich gospodarek. Otwartym pozostaje pytanie, którą drogę obrać, aby zaspokoić zróżnicowane potrzeby i wyzwania aktualnej rzeczywistości.
Uczestnicy dyskusji panelowej

Rhonen Azoulay
Rhonen Azoulay urodził się w Ejlacie w Izraelu, a wychował w Wiedniu w Austrii. Swoją karierę w branży lotniczej rozpoczął w 2008 roku jako agent obsługi klienta w Austrian Airlines w Wiedniu. W 2010 roku objął swoją pierwszą rolę kierowniczą jako lider zespołu ds. sprzedaży grupowej w Europie. W 2012 roku Rhonen Azoulay dołączył do działu Business Intelligence w Austrian Airlines, gdzie przejął odpowiedzialność za wszystkie kwestie związane ze sprzedażą na rynkach Azji i Pacyfiku. W 2015 roku przeniósł się do Stanów Zjednoczonych. Z siedzibą w Nowym Jorku objął stanowisko menedżera ds. strategii i rozwoju biznesu w obu Amerykach, a następnie swoje pierwsze stanowisko w Lufthansa Group jako Account Steering Expert. W 2018 roku przeniósł się do Brukseli, gdzie objął swoje kolejne stanowisko w Lufthansa Group jako Head of Market- and Account Steering & Performance Management Belgium. W styczniu 2024 roku Rhonen Azoulay przeniósł się do Warszawy, gdzie objął stanowisko Dyrektora Generalnego ds. Sprzedaży w Polsce i Czechach w Lufthansa Group.

Maciej Świerczyński
Maciej Świerczyński, EMEA Communications and Relationship Manager, BASF ECMS - ist seit 18 Jahren in den Bereichen Public Relations, Journalismus und Marketing tätig. Er ist seit 2018 bei BASF Polen und seit 2025 verantwortlich für die Kommunikation und Beziehungen von BASF Environmental Catalyst and Metal Solutions in der EMEA-Region.

Dr. hab. Sebastian Płóciennik
Dr hab. Sebastian Płóciennik, dyrektor Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej i profesor ekonomii w Instytucie Ekonomii Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Do lipca 2024 roku był analitykiem ds. gospodarki niemieckiej w Ośrodku Studiów Wschodnich (OSW) w Warszawie. W latach 2013-2021 pracował w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych (PISM) jako koordynator programu ds. UE i Trójkąta Weimarskiego, wcześniej zaś jako adiunkt w Instytucie Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego. Studiował prawo i uzyskał tytuł doktora oraz habilitację w naukach ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Pracę naukową rozpoczął w Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy'ego Brandta we Wrocławiu. Był stypendysta DAAD, Fundacji Boscha, NCN oraz Polsko-Niemieckiej Fundacji Nauki. Wykładał na uczelniach w RFN, Kanadzie, Korei Południowej, RPA i Indiach. Specjalizuje się w badaniu gospodarki niemieckiej, procesów integracji gospodarczej w Europie oraz ekonomii instytucjonalnej.

Magdalena Rogalska
Magdalena Rogalska, Deutsche Bank Polska S.A.
22 maja 2019 r. została powołana na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Deutsche Bank Polska S.A. Odpowiada za bankowość korporacyjną i instytucje finansowe, obejmującą usługi cash management, finansowanie transakcji handlu zagranicznego oraz działalność powierniczą.
Z Deutsche Bank Polska związana jest od 1998 roku. Przez kilka lat pełniła funkcję Dyrektora Bankowości Korporacji Międzynarodowych, odpowiadając za lokalne relacje ze spółkami zależnymi międzynarodowych grup kapitałowych. W październiku 2013 roku objęła stanowisko Członka Zarządu Deutsche Bank Polska S.A. Jest absolwentką wydziału Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Stephan Schraff
Stephan Schraff, kieruje zespołem ds. spraw publicznych w UE w firmie Bayer od 1 czerwca 2020 roku. Z wykształcenia prawnik, Stephan ma bogate doświadczenie w zakresie niemieckiej i unijnej polityki innowacji i zrównoważonego rozwoju, a także regulacji środowiskowych i chemicznych. Zanim objął stanowisko dyrektora ds. publicznych w Unii Europejskiej, przez osiem lat (2012-2020) kierował zespołem ds. publicznych firmy w Berlinie, a w latach 2010-2012 pracował dla firmy w Brukseli jako kierownik ds. publicznych i rządowych w Bayer CropScience. Wcześniej jego doświadczenie zawodowe obejmowało odpowiedzialność za sprawy rządowe w europejskim stowarzyszeniu handlowym w sektorze chemicznym (2006-2010), a także kilka lat pracy w niemieckiej firmie konsultingowej specjalizującej się w krajowych i unijnych sprawach publicznych (2000-2006).

Marek Żbikiewicz
Marek Żbikiewicz Dyrektor Działu Systemów Automatycznych
Absolwent Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej. W branży szeroko pojętej automatyki przemysłowej od 30 lat.
W Centrum Dystrybucyjnym Kaufland w Woli Krzysztoporskiej od 2010 roku. Jako Dyrektor Działu Systemów Automatycznych odpowiada za: HRL – Automatyczny Magazyn Wysokiego Składowania, AKL – Automatyczny Magazyn Drobnicowy, PPA – Sorter Palet Drewnianych oraz TiKo - Automatyczny Magazyn Wysokiego Składowania Art. Mrożonych).
Reprezentant Logistyki Kaufland Polska w międzynarodowych strukturach SCM w zakresie FM i Automatyki, Country Key User SAP FM. Prywatnie – muzykujący pasjonat turystyki motocyklowej z 15 letnim stażem.
Zielona transformacja? Szansa czy zło konieczne?
Ostatnie lata są bardzo nieprzewidywalne dla gospodarki, w szczególności dla przemysłu. Wojna na Ukrainie i problemy z dostępem do zasobów, rosnące koszty energii w Europie, niestabilne otoczenie geopolityczne, w szczególności USA – jedna z wiodących gospodarek na świecie, a także niestabilne otoczenie regulacyjne w UE: z jednej strony na początku roku UE w Kompasie Konkurencyjności napisała, że dekarbonizacja jest jednym z kluczowych filarów konkurencyjności UE, 26 lutego zaproponowała Przemysłowy Czysty Ład, ale jednocześnie pierwsze regulacje, które mają zostać „zderegulowane” to CSRD, CS3D i CBAM.
Podczas panelu spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy jest teraz zatem właściwy moment na rozmowę o zielonej transformacji, która wymaga czasu i jest kosztowna? Czy może jednak warto podjąć to wyzwanie? Będziemy rozmawiać o zielonej (i nie tylko) transformacji w lotnictwie, przemyśle chemicznym, obiektach handlowych, a także o tym, oraz o tym, czy naprawdę możliwe jest połączenie gospodarki, przemysłu, klimatu i klimatu i odniesienie sukcesu?
Uczestnicy dyskusji panelowej

Moderatorka
dr Aleksandra Stanek-Kowalczyk, Partnerka, Consulting Sustainability Leader, EY, jest ekspertką w dziedzinie odpowiedzialnego zarządzania i zrównoważonego biznesu.
Zrealizowała kilkaset projektów doradczych dla największych podmiotów i grup kapitałowych działających w Polsce oraz na rynkach zagranicznych. W latach 2019-2023 członkini Global Reporting Initiative Stakeholder Council, członkini Grupy Roboczej ds. rozwoju raportowania niefinansowego przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, Grupy Roboczej ds. usprawnienia raportowania ESG wśród polskich przedsiębiorstw przy Ministerstwie Finansów oraz Grupy Roboczej ds. stosowania Taksonomii przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Wiceprzewodnicząca Rady Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Absolwentka politologii oraz zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim, programu MBA Management for Central and Eastern Europe na Uniwersytecie Viadrina oraz międzynarodowego programu LEAD - Leadership for Sustainable Future. Autorka licznych publikacji dotyczących tematyki odpowiedzialnego zarządzania i zrównoważonego biznesu.

Rhonen Azoulay
Rhonen Azoulay urodził się w Ejlacie w Izraelu, a wychował w Wiedniu w Austrii. Swoją karierę w branży lotniczej rozpoczął w 2008 roku jako agent obsługi klienta w Austrian Airlines w Wiedniu. W 2010 roku objął swoją pierwszą rolę kierowniczą jako lider zespołu ds. sprzedaży grupowej w Europie. W 2012 roku Rhonen Azoulay dołączył do działu Business Intelligence w Austrian Airlines, gdzie przejął odpowiedzialność za wszystkie kwestie związane ze sprzedażą na rynkach Azji i Pacyfiku. W 2015 roku przeniósł się do Stanów Zjednoczonych. Z siedzibą w Nowym Jorku objął stanowisko menedżera ds. strategii i rozwoju biznesu w obu Amerykach, a następnie swoje pierwsze stanowisko w Lufthansa Group jako Account Steering Expert. W 2018 roku przeniósł się do Brukseli, gdzie objął swoje kolejne stanowisko w Lufthansa Group jako Head of Market- and Account Steering & Performance Management Belgium. W styczniu 2024 roku Rhonen Azoulay przeniósł się do Warszawy, gdzie objął stanowisko Dyrektora Generalnego ds. Sprzedaży w Polsce i Czechach w Lufthansa Group.

Oliver Burrak
Oliver Burrak jest od 1 czerwca 2024 roku Szefem Przedstawicielstwa Biura Zagranicznego NRW.Global Business Poland w Warszawie. Jest doświadczonym przedsiębiorcą z wiedzą ekspercką w zakresie rozwoju biznesu, zarządzania procesami i projektami oraz sprzedaży w Polsce i Niemczech. Dzięki doświadczeniu zawodowemu zdobytemu w obu krajach, jest dobrze powiązany i ma szeroką sieć kontaktów w różnych branżach.

Michał Maciejczak
Michał Maciejczak, Head of Facilities Management | Kaufland Polska
Manager zarządzający prawie 90. nieruchomościami w Polsce - wielkopowierzchniowe obiekty handlowe, nieruchomości wynajmowane, powierzchnie w galeriach handlowych oraz centrum dystrybucyjne - o łącznej powierzchni ponad 500 000 mkw., znajdującymi się w portofolio Kaufland Polska.
Jest odpowiedzialny za obszar energii i techniki budynkowej dla całej organizacji, zarządzając jednocześnie budżetem na poziomie 500 mln zł. Swoje prawie 10-letnie doświadczenie w obszarze nieruchomości zdobywał zarówno w facility management, jak również w obszarach budowy i ekspansji. Zarządzał projektem Facelift, polegającym na zmianie wizerunku w 138. sklepach na łączną kwotę prawie 150 mln zł. Był także członkiem zespołu odpowiedzialnego za przejęcie i rebranding obiektów Tesco w 6. miastach w Polsce, a w trakcie swojej przygody z nieruchomościami, zarządzał ponad 30 000 mkw. GLA.
Absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej i Universidade do Porto, a w trakcie rozwoju kariery, także kierunków „Master Class of Management - psychologia działań managerskich” i „Coaching z elementami psychologii” na Uniwersytecie SWPS. Wykładowca z obszaru nieruchomości na Politechnice Warszawskiej. Pomiędzy projektami spełnia się w roli coacha i mentora.

Jarosław Muczek
Jarosław Muczek, Dyrektor Działu Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w BASF Polska. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Stosunków Międzynarodowych. Od ponad 17 lat w branży chemicznej.
Od 2009 roku w BASF Polska, początkowo 4 lata na stanowisku Marketing Managera działu Construction Chemicals. W latach 2012-2016 pracował w dziale AGRO BASF Polska jako Farm Approach & Service Manager zarządzając komunikacją, działaniami i programami marketingowymi dla kluczowych klientów BASF w tym segmencie i planowaniem nowych serwisów dla klientów rynku rolniczego w regionie Europy Centralnej.
W latach 2016-2018 Key Account Manager w dziale Chemicals odpowiedzialny za sprzedaż segmentu Alcohols & Solvents w regionie CEE (Polska, Czechy, Węgry, Słowacja + kraje nadbałtyckie).
Od lipca 2018 roku jako Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych zarządza działem komunikacji i advocacy w BASF Polska angażując się osobiście w działania CSR, relacje z instytucjami rządowymi, wydarzenia dla klientów i partnerów BASF, kontakty z organizacjami biznesowymi i branżowymi, aktywności z zakresu Social Media i media relations oraz projekty zrównoważonego rozwoju.
Etyczny kod: czy cyfryzacja ma sumienie? Etyczne wyzwania w kształtowaniu kultury cyfrowej
W erze cyfryzacji sztuczna inteligencja odgrywa szczególnie znaczącą rolę. Każde jej zastosowanie niesie duże szanse, ale jednocześnie budzi obawy wśród ludzi. Uczestnicy panelu podejmą się wskazania kluczowych etycznych wyzwań związanych z dynamicznym rozwojem AI i jej wpływem na kształtowanie naszej kultury cyfrowej, nawiązując bezpośrednio do postawionego w tytule pytania o "sumienie" cyfryzacji.
Uczestnicy panelu skoncentrują się na aspektach etycznych związanych z wykorzystaniem AI. Z jednej strony, technologia ta oferuje szereg korzyści, takich jak ułatwienie pracy, poprawa komfortu życia opieki zdrowotnej oraz zwiększenie bezpieczeństwa, może przyczynić się do oszczędności czasu i pracy, stanowić impuls dla innowacji i nowych rozwiązań, a także wspierać inżynierów w codziennych zadaniach. Z drugiej strony, rozwój AI wiąże się z potencjalnymi zagrożeniami i negatywnymi konsekwencjami, które wymagają głębokiej refleksji etycznej. Wśród nich wymienia się obawy związane z utratą prywatności czy bezpieczeństwem danych. Istnieje również konieczność ustalenia, kto odpowiada za błędy popełnione przez systemy AI, potencjalne problemy w relacjach międzyludzkich oraz ryzyko pojawienia się społeczeństw wyłączonych cyfrowo.
Panel podejmie dyskusję na temat tego, w jaki sposób ingerencja w rozwój sztucznej inteligencji byłaby dopuszczalna, tak aby zachować cały dorobek kulturowy i prawa człowieka.
Uczestnicy dyskusji panelowej

Moderator
Dr inż. Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group, Członek Zarządu Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, a także Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego oraz wiceprezes zarządu Śląskiej Izby Pracodawców. Zasiada w Radzie Europejskiego Kongresu Gospodarczego i Loży Katowickiej Business Centre Club oraz Radzie Programowej Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing. Współtwórca Polskiego Klastra IoT & AI “Sinotaic”. Ekspert w zakresie komputerowych systemów sterowania. Przewodził kilkunastu projektom, tworząc fabryki określane mianem Industry 4.0 w Europie i Chinach. Twórca ultranowoczesnego showroomu technologicznego w Gliwicach APA Black House oraz Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0. Współpracował z takimi koncernami jak: VW, GM, 3M, Daimler, MAN, Amazon, Tesla czy Siemens

Marcin Demkiw
Marcin Demkiw Solution Advisor Manager SAP - „Manager z duszą humanisty i pasją do nowych technologii. Łączę świat ludzi i technologii, wierząc, że prawdziwy rozwój zaczyna się tam, gdzie innowacje spotykają się z empatią i zrozumieniem ludzkich potrzeb. Fascynuje mnie rola człowieka w procesie transformacji cyfrowej – nie tylko jako użytkownika, ale też twórcy i strażnika etycznego wymiaru technologii. W pracy stawiam na komunikację, budowanie zaangażowanych zespołów i rozwój oparty na wartościach.”

Jarosław Hein
Jarosław Hein - adwokat, doradca podatkowy, kierownik w Rödl & Partner w Gliwicach, Partner. Do głównych obszarów jego działalności zawodowej i zainteresowań należą: prawo zobowiązań, prawo karne i prawo karno-skarbowe, Compliance, prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne, distressed M&A i AML, ochrona danych osobowych i cyberbezpieczeństwo. Doradza klientom przy sporządzaniu umów w obrocie gospodarczym, przy transakcjach M&A oraz przeprowadza legal i tax due diligence. Reprezentuje klientów w postępowaniach cywilnych i karnych oraz wierzycieli w postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Autor wielu publikacji eksperckich i artykułów w prasie ogólnopolskiej i zagranicznej. Wpisany na listę adwokatów ORA w Katowicach. Z Rödl & Partner związany od 2005 roku. Doradza w języku polskim, angielskim i niemieckim.

Anna Markowska
Anna Markowska w firmie Bosch jest odpowiedzialna za działania w obszarze zewnętrznej komunikacji korporacyjnej.
Posiada 10-letnie doświadczenie w branży public relations. Karierę rozpoczynała w międzynarodowych agencjach PR, gdzie odpowiadała za przygotowywanie i implementację strategii komunikacyjnych dla firm z sektora handlu, produkcji i technologii. Przez kilka lat realizowała kampanię #investEU na zlecenie Komisji Europejskiej na temat funduszy unijnych w Polsce. Współtworzyła także liczne projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie oraz komunikacje medialno-marketingową na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Marcin Mucha
Marcin Mucha, Head of Public Affairs Poland w Bayer Sp. z o.o. Ukończył Wydział Prawa na Uniwersytecie Warszawskim. Jest też absolwentem podyplomowych studiów menedżerskich organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. W 2019 r. otworzył przewód doktorski na Wydziale Nauk Ekonomicznych w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Z branżą rolniczą związany jest od blisko 20 lat. Przed dołączeniem do Bayer sp. zo.o. pracował przez 9 lat na stanowisku Dyrektora Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin, a wcześniej przez 6 lat na stanowisku Dyrektora Biura Związku Producentów Cukru w Polsce. Był również Prezesem Zarządu w Polskim Związku Przedsiębiorców Handlujących Cukrem oraz Członkiem Zarządu europejskiego odpowiednika tej organizacji – ASSUC. Aktualnie pełni również funkcję Członka Zarządu Federacji Gospodarki Żywnościowej RP. Jest członkiem Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu SERiA.