Dyskusje panelowe

STRONA GŁÓWNA   REJESTRACJA*   DYSKUSJE PANELOWE   GERMAN EVENING
*Wstęp na kongres jest bezpłatny. Rejestracja jest wymagana

Jako największa międzynarodowa izba przemysłowo-handlowa w Polsce, reprezentująca ponad 1100 firm z Polski i Niemiec, po raz kolejny zapraszamy do Pawilonu Niemieckiego German Lounge, którego hasłem przewodnim tym razem będzie: „Silni partnerzy, znakomite wyniki.” W centrum dyskusji znajdzie się cyfryzacja oraz zielona energia. To tematy, którym poświęcimy uwagę wspólnie z naszymi gośćmi i partnerami podczas dyskusji panelowych.

 


W duecie czy solo? – Nowe rozdanie polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej

Czy polsko-niemiecka współpraca gospodarcza stoi u progu nowego początku? W takich dziedzinach jak rozwój infrastrukturalny, innowacje technologiczne czy zielona energia są poważne inwestycje w obydwu krajach nieuchronne. Wspólna droga może się okazać impulsem do dalszego zintegrowanego działania z korzyścią dla obu krajów i ich gospodarek. Otwartym pozostaje pytanie, którą drogę obrać, aby zaspokoić zróżnicowane potrzeby i wyzwania aktualnej rzeczywistości. 

 

Uczestnicy dyskusji panelowej

  • Rhonen Azoulay
  • Dr. hab. Sebastian Płóciennik
  • Magdalena Rogalska
  • Stephan Schraff
  • Marek Żbikiewicz

Rhonen Azoulay

Rhonen Azoulay urodził się w Ejlacie w Izraelu, a wychował w Wiedniu w Austrii. Swoją karierę w branży lotniczej rozpoczął w 2008 roku jako agent obsługi klienta w Austrian Airlines w Wiedniu. W 2010 roku objął swoją pierwszą rolę kierowniczą jako lider zespołu ds. sprzedaży grupowej w Europie. W 2012 roku Rhonen Azoulay dołączył do działu  Business Intelligence w Austrian Airlines, gdzie przejął odpowiedzialność za wszystkie kwestie związane ze sprzedażą na rynkach Azji i Pacyfiku. W 2015 roku przeniósł się do Stanów Zjednoczonych. Z siedzibą w Nowym Jorku objął stanowisko menedżera ds. strategii i rozwoju biznesu w obu Amerykach, a następnie swoje pierwsze stanowisko w Lufthansa Group jako Account Steering Expert. W 2018 roku przeniósł się do Brukseli, gdzie objął swoje kolejne stanowisko w Lufthansa Group jako Head of Market- and Account Steering & Performance Management Belgium. W styczniu 2024 roku Rhonen Azoulay przeniósł się do Warszawy, gdzie objął stanowisko Dyrektora Generalnego ds. Sprzedaży w Polsce i Czechach w Lufthansa Group.

Dr. hab. Sebastian Płóciennik

Dr hab. Sebastian Płóciennik, dyrektor Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej i profesor ekonomii w Instytucie Ekonomii Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. Do lipca 2024 roku był analitykiem ds. gospodarki niemieckiej w Ośrodku Studiów Wschodnich (OSW) w Warszawie. W latach 2013-2021 pracował w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych (PISM) jako koordynator programu ds. UE i Trójkąta Weimarskiego, wcześniej zaś jako adiunkt w Instytucie Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego. Studiował prawo i uzyskał tytuł doktora oraz habilitację w naukach ekonomicznych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Pracę naukową rozpoczął w Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy'ego Brandta we Wrocławiu. Był stypendysta DAAD, Fundacji Boscha, NCN oraz Polsko-Niemieckiej Fundacji Nauki. Wykładał na uczelniach w RFN, Kanadzie, Korei Południowej, RPA i Indiach. Specjalizuje się w badaniu gospodarki niemieckiej, procesów integracji gospodarczej w Europie oraz ekonomii instytucjonalnej.

Magdalena Rogalska

Magdalena Rogalska, Deutsche Bank Polska S.A.

22 maja 2019 r. została powołana na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Deutsche Bank Polska S.A. Odpowiada za bankowość korporacyjną i instytucje finansowe, obejmującą usługi cash management, finansowanie transakcji handlu zagranicznego oraz działalność powierniczą.

Z Deutsche Bank Polska związana jest od 1998 roku. Przez kilka lat pełniła funkcję Dyrektora Bankowości Korporacji Międzynarodowych, odpowiadając za lokalne relacje ze spółkami zależnymi międzynarodowych grup kapitałowych. W październiku 2013 roku objęła stanowisko Członka Zarządu Deutsche Bank Polska S.A. Jest  absolwentką wydziału Finanse i Bankowość Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Stephan Schraff

Stephan Schraff, kieruje zespołem ds. spraw publicznych w UE w firmie Bayer od 1 czerwca 2020 roku. Z wykształcenia prawnik, Stephan ma bogate doświadczenie w zakresie niemieckiej i unijnej polityki innowacji i zrównoważonego rozwoju, a także regulacji środowiskowych i chemicznych. Zanim objął stanowisko dyrektora ds. publicznych w Unii Europejskiej, przez osiem lat (2012-2020) kierował zespołem ds. publicznych firmy w Berlinie, a w latach 2010-2012 pracował dla firmy w Brukseli jako kierownik ds. publicznych i rządowych w Bayer CropScience. Wcześniej jego doświadczenie zawodowe obejmowało odpowiedzialność za sprawy rządowe w europejskim stowarzyszeniu handlowym w sektorze chemicznym (2006-2010), a także kilka lat pracy w niemieckiej firmie konsultingowej specjalizującej się w krajowych i unijnych sprawach publicznych (2000-2006).

Marek Żbikiewicz

Marek Żbikiewicz Dyrektor Działu Systemów Automatycznych

Absolwent Wydziału Elektroniki i Telekomunikacji Politechniki Wrocławskiej. W branży szeroko pojętej automatyki przemysłowej od 30 lat.

W Centrum Dystrybucyjnym Kaufland w Woli Krzysztoporskiej od 2010 roku.  Jako Dyrektor Działu Systemów Automatycznych odpowiada za: HRL – Automatyczny Magazyn Wysokiego Składowania, AKL – Automatyczny Magazyn Drobnicowy, PPA – Sorter Palet Drewnianych oraz TiKo - Automatyczny Magazyn Wysokiego Składowania Art. Mrożonych).

Reprezentant Logistyki Kaufland Polska w międzynarodowych strukturach SCM w zakresie FM i Automatyki, Country Key User SAP FM. Prywatnie – muzykujący pasjonat turystyki motocyklowej z 15 letnim stażem.


Zielona transformacja? Szansa czy zło konieczne?

Ostatnie lata są bardzo nieprzewidywalne dla gospodarki, w szczególności dla przemysłu. Wojna na Ukrainie i problemy z dostępem do zasobów, rosnące koszty energii w Europie, niestabilne otoczenie geopolityczne, w szczególności USA – jedna z wiodących gospodarek na świecie, a także niestabilne otoczenie regulacyjne w UE:  z jednej strony na początku roku UE w Kompasie Konkurencyjności napisała, że dekarbonizacja jest jednym z kluczowych filarów konkurencyjności UE, 26 lutego zaproponowała Przemysłowy Czysty Ład, ale jednocześnie pierwsze regulacje, które mają zostać „zderegulowane” to CSRD, CS3D i CBAM.

Podczas panelu spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy jest teraz zatem właściwy moment na rozmowę o zielonej transformacji, która wymaga czasu i jest kosztowna? Czy może jednak warto podjąć to wyzwanie? Będziemy rozmawiać o zielonej (i nie tylko) transformacji w lotnictwie, przemyśle chemicznym, obiektach handlowych, a także o tym,  oraz o tym, czy naprawdę możliwe jest połączenie gospodarki, przemysłu, klimatu i klimatu i odniesienie sukcesu?

Uczestnicy dyskusji panelowej

  • Moderatorka
  • Rhonen Azoulay
  • Oliver Burrak
  • Michał Maciejczak
  • Jarosław Muczek

Moderatorka

dr Aleksandra Stanek-Kowalczyk, Partnerka, Consulting Sustainability Leader, EY, jest ekspertką w dziedzinie odpowiedzialnego zarządzania i zrównoważonego biznesu.

Zrealizowała kilkaset projektów doradczych dla największych podmiotów i grup kapitałowych działających w Polsce oraz na rynkach zagranicznych. W latach 2019-2023 członkini Global Reporting Initiative Stakeholder Council, członkini Grupy Roboczej ds. rozwoju raportowania niefinansowego przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, Grupy Roboczej ds. usprawnienia raportowania ESG wśród polskich przedsiębiorstw przy Ministerstwie Finansów oraz Grupy Roboczej ds. stosowania Taksonomii przy Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Wiceprzewodnicząca Rady Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Absolwentka politologii oraz zarządzania na Uniwersytecie Jagiellońskim, programu MBA Management for Central and Eastern Europe na Uniwersytecie Viadrina oraz międzynarodowego programu LEAD - Leadership for Sustainable Future. Autorka licznych publikacji dotyczących tematyki odpowiedzialnego zarządzania i zrównoważonego biznesu.

Rhonen Azoulay

Rhonen Azoulay urodził się w Ejlacie w Izraelu, a wychował w Wiedniu w Austrii. Swoją karierę w branży lotniczej rozpoczął w 2008 roku jako agent obsługi klienta w Austrian Airlines w Wiedniu. W 2010 roku objął swoją pierwszą rolę kierowniczą jako lider zespołu ds. sprzedaży grupowej w Europie. W 2012 roku Rhonen Azoulay dołączył do działu Business Intelligence w Austrian Airlines, gdzie przejął odpowiedzialność za wszystkie kwestie związane ze sprzedażą na rynkach Azji i Pacyfiku. W 2015 roku przeniósł się do Stanów Zjednoczonych. Z siedzibą w Nowym Jorku objął stanowisko menedżera ds. strategii i rozwoju biznesu w obu Amerykach, a następnie swoje pierwsze stanowisko w Lufthansa Group jako Account Steering Expert. W 2018 roku przeniósł się do Brukseli, gdzie objął swoje kolejne stanowisko w Lufthansa Group jako Head of Market- and Account Steering & Performance Management Belgium. W styczniu 2024 roku Rhonen Azoulay przeniósł się do Warszawy, gdzie objął stanowisko Dyrektora Generalnego ds. Sprzedaży w Polsce i Czechach w Lufthansa Group.

Oliver Burrak

Oliver Burrak jest od 1 czerwca 2024 roku Szefem Przedstawicielstwa Biura Zagranicznego NRW.Global Business Poland w Warszawie. Jest doświadczonym przedsiębiorcą z wiedzą ekspercką w zakresie rozwoju biznesu, zarządzania procesami i projektami oraz sprzedaży w Polsce i Niemczech. Dzięki doświadczeniu zawodowemu zdobytemu w obu krajach, jest dobrze powiązany i ma szeroką sieć kontaktów w różnych branżach.

Michał Maciejczak

Michał Maciejczak, Head of Facilities Management | Kaufland Polska

Manager zarządzający prawie 90. nieruchomościami w Polsce - wielkopowierzchniowe obiekty handlowe, nieruchomości wynajmowane, powierzchnie w galeriach handlowych oraz centrum dystrybucyjne - o łącznej powierzchni ponad 500 000 mkw., znajdującymi się w portofolio Kaufland Polska.

Jest odpowiedzialny za obszar energii i techniki budynkowej dla całej organizacji, zarządzając jednocześnie budżetem na poziomie 500 mln zł. Swoje prawie 10-letnie doświadczenie w obszarze nieruchomości zdobywał zarówno w facility management, jak również w obszarach budowy i ekspansji. Zarządzał projektem Facelift, polegającym na zmianie wizerunku w 138. sklepach na łączną kwotę prawie 150 mln zł. Był także członkiem zespołu odpowiedzialnego za przejęcie i rebranding obiektów Tesco w 6. miastach w Polsce, a w trakcie swojej przygody z nieruchomościami, zarządzał ponad 30 000 mkw. GLA.

Absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej i Universidade do Porto, a w trakcie rozwoju kariery, także kierunków „Master Class of Management - psychologia działań managerskich” i „Coaching z elementami psychologii” na Uniwersytecie SWPS. Wykładowca z obszaru nieruchomości na Politechnice Warszawskiej. Pomiędzy projektami spełnia się w roli coacha i mentora.

Jarosław Muczek

Jarosław Muczek, Dyrektor Działu Komunikacji i Relacji Zewnętrznych w BASF Polska. Absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych oraz Stosunków Międzynarodowych. Od ponad 17 lat w branży chemicznej. 

Od 2009 roku w BASF Polska, początkowo 4 lata na stanowisku Marketing Managera działu Construction Chemicals. W latach 2012-2016 pracował w dziale AGRO BASF Polska jako Farm Approach & Service Manager zarządzając komunikacją, działaniami i programami marketingowymi dla kluczowych klientów BASF w tym segmencie i planowaniem nowych serwisów dla klientów rynku rolniczego w regionie Europy Centralnej.

W latach 2016-2018 Key Account Manager w dziale Chemicals odpowiedzialny za sprzedaż segmentu Alcohols & Solvents w regionie CEE (Polska, Czechy, Węgry, Słowacja + kraje nadbałtyckie).

Od lipca 2018 roku jako Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych zarządza działem komunikacji i advocacy w BASF Polska angażując się osobiście w działania CSR, relacje z instytucjami rządowymi, wydarzenia dla klientów i partnerów BASF, kontakty z organizacjami biznesowymi i branżowymi, aktywności z zakresu Social Media i media relations oraz projekty zrównoważonego rozwoju.


Etyczny kod: czy cyfryzacja ma sumienie? Etyczne wyzwania w kształtowaniu kultury cyfrowej

W erze cyfryzacji sztuczna inteligencja odgrywa szczególnie znaczącą rolę. Każde jej zastosowanie niesie duże szanse, ale jednocześnie budzi obawy wśród ludzi. Uczestnicy panelu podejmą się wskazania kluczowych etycznych wyzwań związanych z dynamicznym rozwojem AI i jej wpływem na kształtowanie naszej kultury cyfrowej, nawiązując bezpośrednio do postawionego w tytule pytania o "sumienie" cyfryzacji.

Uczestnicy panelu skoncentrują się na aspektach etycznych związanych z wykorzystaniem AI. Z jednej strony, technologia ta oferuje szereg korzyści, takich jak ułatwienie pracy, poprawa komfortu życia opieki zdrowotnej oraz zwiększenie bezpieczeństwa, może przyczynić się do oszczędności czasu i pracy, stanowić impuls dla innowacji i nowych rozwiązań, a także wspierać inżynierów w codziennych zadaniach. Z drugiej strony, rozwój AI wiąże się z potencjalnymi zagrożeniami i negatywnymi konsekwencjami, które wymagają głębokiej refleksji etycznej. Wśród nich wymienia się obawy związane z utratą prywatności czy bezpieczeństwem danych. Istnieje również konieczność ustalenia, kto odpowiada za błędy popełnione przez systemy AI, potencjalne problemy w relacjach międzyludzkich oraz ryzyko pojawienia się społeczeństw wyłączonych cyfrowo.

Panel podejmie dyskusję na temat tego, w jaki sposób ingerencja w rozwój sztucznej inteligencji byłaby dopuszczalna, tak aby zachować cały dorobek kulturowy i prawa człowieka.

Uczestnicy dyskusji panelowej

  • Moderator
  • Marcin Demkiw
  • Jarosław Hein
  • Anna Markowska
  • Marcin Mucha

Moderator

Dr inż. Artur Pollak, Prezes Zarządu APA Group, Członek Zarządu Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej, a także Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego oraz wiceprezes zarządu Śląskiej Izby Pracodawców. Zasiada w Radzie Europejskiego Kongresu Gospodarczego i Loży Katowickiej Business Centre Club oraz Radzie Programowej Klastra Silesia Automotive & Advanced Manufacturing. Współtwórca Polskiego Klastra IoT & AI “Sinotaic”. Ekspert w zakresie komputerowych systemów sterowania. Przewodził kilkunastu projektom, tworząc fabryki określane mianem Industry 4.0 w Europie i Chinach. Twórca ultranowoczesnego showroomu technologicznego w Gliwicach APA Black House oraz Centrum Testowania Technologii Przemysłu 4.0. Współpracował z takimi koncernami jak: VW, GM, 3M, Daimler, MAN, Amazon, Tesla czy Siemens

Marcin Demkiw

Marcin Demkiw Solution Advisor Manager SAP - „Manager z duszą humanisty i pasją do nowych technologii. Łączę świat ludzi i technologii, wierząc, że prawdziwy rozwój zaczyna się tam, gdzie innowacje spotykają się z empatią i zrozumieniem ludzkich potrzeb. Fascynuje mnie rola człowieka w procesie transformacji cyfrowej – nie tylko jako użytkownika, ale też twórcy i strażnika etycznego wymiaru technologii. W pracy stawiam na komunikację, budowanie zaangażowanych zespołów i rozwój oparty na wartościach.”

Jarosław Hein

Jarosław Hein - adwokat, doradca podatkowy, kierownik w Rödl & Partner w Gliwicach, Partner. Do głównych obszarów jego działalności zawodowej i zainteresowań należą: prawo zobowiązań, prawo karne i prawo karno-skarbowe, Compliance, prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne, distressed M&A i AML, ochrona danych osobowych i cyberbezpieczeństwo. Doradza klientom przy sporządzaniu umów w obrocie gospodarczym, przy transakcjach M&A oraz przeprowadza legal i tax due diligence. Reprezentuje klientów w postępowaniach cywilnych i karnych oraz wierzycieli w postępowaniach upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Autor wielu publikacji eksperckich i artykułów w prasie ogólnopolskiej i zagranicznej. Wpisany na listę adwokatów ORA w Katowicach. Z Rödl & Partner związany od 2005 roku. Doradza w języku polskim, angielskim i niemieckim. 

Anna Markowska

Anna Markowska w firmie Bosch jest odpowiedzialna za działania w obszarze zewnętrznej komunikacji korporacyjnej.

Posiada 10-letnie doświadczenie w branży public relations.  Karierę rozpoczynała w międzynarodowych agencjach PR, gdzie odpowiadała za przygotowywanie i implementację strategii komunikacyjnych dla firm z sektora handlu, produkcji i technologii. Przez kilka lat realizowała kampanię #investEU na zlecenie Komisji Europejskiej na temat funduszy unijnych w Polsce. Współtworzyła także liczne projekty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną na Uniwersytecie Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie oraz komunikacje medialno-marketingową na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Marcin Mucha

Marcin Mucha, Head of Public Affairs Poland w Bayer Sp. z o.o. Ukończył Wydział Prawa na Uniwersytecie Warszawskim. Jest też absolwentem podyplomowych studiów menedżerskich organizowanych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie. W 2019 r. otworzył przewód doktorski na Wydziale Nauk Ekonomicznych w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Z branżą rolniczą związany jest od blisko 20 lat. Przed dołączeniem do Bayer sp. zo.o. pracował przez 9 lat na stanowisku Dyrektora Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin, a wcześniej przez 6 lat na stanowisku Dyrektora Biura Związku Producentów Cukru w Polsce. Był również Prezesem Zarządu w Polskim Związku Przedsiębiorców Handlujących Cukrem oraz Członkiem Zarządu europejskiego odpowiednika tej organizacji – ASSUC. Aktualnie pełni również funkcję Członka Zarządu Federacji Gospodarki Żywnościowej RP. Jest członkiem Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu SERiA.


TOP PARTNERZY

PARTNERZY

INSTYTUCJONALNY PREMIUM PARTNER

PARTNERZY DYSKUSJI BRANŻOWYCH

INSTYTUCJONALNI PARTNERZY

PATRONAT MEDIALNY