CELE SZKOLENIOWE:
• Poznanie zasad zarządzania sobą i innymi w sytuacji awansu, gdy NOWY SZEF, wywodzi się z grupy współpracującej wcześniej jako zespół.
• Zasady budowania osobistej wizji zarządzania innymi oraz komunikowania jej w nowym zespole podwładnych.
• Sztuka budowania autorytetu, wśród osób, gdzie wcześniej „szef był kolegą”.
• Poznanie technik skutecznego komunikowania zasad współpracy i ustanowienie kontraktu z podwładnymi. • Określenie osobistego stylu komunikowania i zarządzania. Świadomość Siebie w komunikacji.
• Opanowanie podstawowych narzędzi komunikacji i zastosowanie ich w budowaniu nowej roli zawodowej.
• Zrozumienie zjawiska indywidualnej percepcji RÓL szef- przełożony w organizacji.
• Rozumienie zjawiska RÓL ORGANIACYJNYCH.
• Rozumienie problemów wynikających z sytuacji złamania dystansu osobistego w kontaktach z obecnymi podwładnymi.
• Poznanie zasad rozwiązywania konfliktów w komunikacji interpersonalnej. • Rozpoznanie indywidualnych mocnych stron wśród podwładnych w procesie komunikowania i wymiany informacji w organizacji i w zespole.
• Sztuka określania i realizacji celów indywidualnych i grupowych. Poznanie techniki : „Nazywania rzeczy i zjawisk wprost „
• Umiejętność współpracy w budowanym zespole. Wymiana doświadczeń i umiejętności – dzielenie się wiedzą.
• Obalenie MITU : „Zapomniał Wół, jak CIELĘCIEM BYŁ” – moc ukrytych założeń w komunikacji i budowanych relacjach.
PO SZKOLENIU UCZESTNIK UMIE I WIE:
1. Potrafi przeprowadzić rozmowę budującą autorytet i NOWĄ ROLĘ.
2. Wie, co to aktywne słuchanie i potrafi słuchać i obserwować bez osądu.
3. Wie, jak zadawać trudne pytania i w jaki sposób wykorzystać je w budowaniu autorytetu i nowej roli w organizacji.
4. Zna swój indywidualny styl komunikowania się i zarządzania.
5. Ma określone osobiste i zespołowe wartości komunikacyjne.
6. Umie określać cele indywidualne i zespołowe według zasady SMART oraz skutecznie delegować zadania.
7. Jest świadomy wprowadzonych w życie przez zespół zasad i dobrych praktyk komunikacyjnych.
8. Wie co to jest konflikt interpersonalny i wie jak mu zapobiegać.
9. Potrafi określić ważne dla pracowników potrzeby i stosownie na nie zareagować.
10. Umie udzielić pozytywną i negatywną informację zwrotną w komunikacji.
11. Potrafi stosować komunikat JA i TY w relacjach.
12. Umie zarządzać zespołem do realizacji wspólnych celów.
Beata Ausbiter-Żuk
Biuro Regionalne WrocławProgram szkolenia
Formularz zgłoszeniowy