Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa wspólnie z Kancelarią GRAU Rechtsanwälte PartGmbB serdecznie zapraszją na szkolenie online.
Wielu przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe w Polsce zastanawia się nad rozszerzeniem swojej działalności o inne kraje. Na szkoleniu zostaną omówione kwestie tworzenia i obsługi sklepu internetowego skierowanego do niemieckich odbiorców.
Zdobycie zaufania klienta jest jednym z najbardziej pożądanych celów przedsiębiorcy, a niemieccy konsumenci większym zaufaniem darzą sklepy internetowe, które działają na zasadzie podmiotów prawa niemieckiego. Wejścia na rynek niemiecki można dokonać na kilka sposobów ale należy przy tym pamiętać, że polskie sklepy internetowe muszą funkcjonować zgodnie z przepisami niemieckiego prawa.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z szeroko pojętym procesem wchodzenia na rynek e-commerce w Niemczech. Szkolenie jest kierowane do przedsiębiorców, którzy działają w strefie e-commerce i chcą rozszerzyć działalność internetową w Niemczech.
Dodatkowo pracownik AHK Polska przekaże główne informacje o obowiązkach opakowaniowych wynikających z ustawy VerpackG.
Program
1. Istota wejścia na rynek niemiecki – mec. Adriana Grau
- Strategie wejścia
- Obostrzenia prawne (m. in. prawo nieuczciwej konkurencji, prawo znaków towarowych)
- Najważniejsze zagadnienia związane z rozpoczęciem działalności e-commerce na terenie Niemiec
- Niemiecka spółka a cross-border-trade
2. Szczególne aspekty prowadzenia sklepu internetowego – mec. Adriana Grau
- Wezwania do zaniechania (niem. „Abmahnungen”)
- Ogólne warunki handlowe b2b i b2c
- Reklama a prawo nieuczciwej konkurencji
- Zgodna z prawem prezentacja produktu
- Sklep internetowy: regulacje prawne dotyczące przycisku zamówienia (Bestellbutton), przycisku wypowiedzenia (Kündigungsbutton) i przycisku odstąpienia (Widerrufsbutton).
3. Obowiązki opakowaniowe wynikające z ustawy VerpackG – Anna Kowalczyk, AHK Polska
4. Dyskusja, pytania uczestników
Magdalena Zaręba
ManagerProgram_02.10.2024
Zgłoszenie_02.10.2024