Region Wrocław
Szkolenia & Warsztaty
Spotkania online/Webcasty
SZKOLENIE ONLINE/WARSZTATY: Rozwój kompetencji cyfrowych w erze sztucznej inteligencji
Język spotkania
polski
Firmy członkowskie AHK Polska:
600 PLN + VAT

Firmy nieczłonkowskie AHK Polska:
750 PLN + VAT
Początek wydarzenia
09.04.2024 · 10:00
Koniec wydarzenia
09.04.2024 · 14:30

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Biuro Regionalne Izby we Wrocławiu wspólnie z trenerem Tomaszem Biernackim z firmy Słowodajnia serdecznie zapraszają na 

Szkolenie online w formie warsztatuRozwój kompetencji cyfrowych w erze sztucznej inteligencji,

które odbędzie się dnia 09.04.2024 w godzinach 10:00-14:30. 

 


 

Według raportu World Economic Forum[1], aż 54% pracowników na świecie będzie musiało podnieść swoje kompetencje cyfrowe do roku 2025. To oznacza, że jeśli chcemy przygotować się do zmieniającej się rzeczywistości, musimy stale się uczyć i dostosowywać do zmieniającej się rzeczywistości technologicznej.

Jak to zrobić skutecznie i efektywnie? Jak wybrać odpowiednie narzędzia, kursy i metody, które pomogą Ci rozwijać swoje umiejętności cyfrowe? Jak nie zgubić się w gąszczu informacji i trendów, które pojawiają się każdego dnia? Na te i wiele innych pytań odpowiemy na naszym szkoleniu. Nauczymy Cię, jak:

  • ocenić swój aktualny poziom kompetencji cyfrowych i zidentyfikować obszary do poprawy
  • znaleźć i odróżnić wiarygodne i aktualne źródła wiedzy oraz inspiracje w dziedzinie technologii
  • wykorzystywać różne formy i kanały uczenia się, takie jak e-learning, webinaria, podcasty, blogi
  • planować i monitorować swój postęp i efekty uczenia się
  • stosować zdobytą wiedzę i umiejętności w praktyce zawodowej i osobistej

[1] World Economic Forum : The Future of Jobs Report 2020.

 

CELE SZKOLENIA:

  • poznanie zakresu, rodzajów i zastosowań kompetencji cyfrowych w procesie life-long-learning (uczenia przez całe życie) na dynamicznie zmieniającym się rynku edukacji i pracy
  • podniesienie umiejętności efektywnego rozwijania swoich kompetencji do zmieniających się zawodów
  • identyfikowanie i odróżnianie treści cyfrowych wiarygodnych od wątpliwych oraz wartościowych
    od  bezwartościowych

UCZESTNICY NABĘDĄ WIEDZĘ O:

  • znaczeniach i odmianach kompetencji technologicznych
  • trendach w rozwoju narzędzi technologicznych do tworzenia treści
  • sposobach uczenia wg osobistego stylu poznawczego wg Stylów Myślenia FRIS®

UCZESTNICY NABĘDĄ UMIEJĘTNOŚCI:

  • obsługi wybranych narzędzi technologicznych
  • strategii nabywania kompetencji technologicznych zgodnej z osobistym stylem poznawczym
  • techniki samodzielnego rozwijania kompetencji technologicznych

UCZESTNICY POGŁĘBIĄ KOMPETENCJE ZWIĄZANE Z:

  • świadomością nowych wymagań technologicznych
  • wyzwaniami nauczania w zmieniającej się rzeczywistości
  • myśleniem krytycznym w ocenie wiarygodności treści w Internecie

 

Obecne i przyszłe kompetencje technologiczne w nauce i pracy 

BLOK I: Jakie są moje talenty i antytalenty cyfrowe?

- Profity i deficyty osobiste pokolenia XYZα.

- Predyspozycje poznawcze Stylów Myślenia.

- Zawody ginące i zawody wschodzące.

- Samoocena i śledzenie postępów w nabywaniu kompetencji.

Blok II: Jak rozwijać i aktualizować kompetencje cyfrowe?

- Tradycyjne kształcenie vs. samokształcenie.

- Polecane kursy, webinary, warsztaty i zasoby online.

- Budowanie sieci kontaktów i korzystanie z platform społecznościowych do nauki.

- Tworzenie zasobów, portfolia i demonstracja umiejętności.

- Rozwijanie kompetencji z pomocą asystenta AI.

 

Przebieg zajęć jest elastyczny, przykłady ćwiczeń są przez trenera dostosowywane do uczestników. Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają możliwość wykonania badania na kompetencje cyfrowe.

Po szkoleniu uczestnicy otrzymają skrypt szkoleniowy w PDF z esencją szkolenia, kluczowymi wnioskami oraz linkami
do aktualnych źródeł wiedzy i inspiracji do samodzielnego eksplorowania tematu.

 

Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. 

Zgłoszenie prosimy przesyłać poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na górze strony do dnia: 02.04.2024

Uwaga! Bezkosztowa rezygnacja wyłącznie pisemnie do dnia 02.04.2024

Po tym terminie obciążymy Państwa pełnymi kosztami uczestnictwa. Do dn. 05.04.2024 uczestnicy otrzymają pisemne potwierdzenie udziału w szkoleniu. AHK Polska zastrzega sobie prawo do zmian w programie szkolenia lub zmiany terminu. Informacja telefoniczna pod numerem: +48 501 92 23 59


Zapraszamy!

Beata Ausbiter-Żuk

Beata Ausbiter-Żuk

Biuro Regionalne Wrocław

Partner

Speaker

Tomasz Biernacki

Trener rozwoju; trener kompetencji cyfrowych; trener kompetencji miękkich; trener biznesu; certyfikowany trener Stylów Myślenia FRIS®; certyfikowany trener Design Thinking®; certyfikowany edukator Adobe®, facylitator szkoleń kadry kierowniczej.
Absolwent Szkoły Trenerów Biznesu na Akademii im. Leona Koźmińskiego, Marketingu i Reklamy w Wyższej Szkole Zarządzania / The Polish Open University, Historii na Uniwersytecie Warszawskim.

Wykładowca w Szkole Trenerów Biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego, współtwórca
i wdrożeniowiec narzędzia rozwojowego opartego na Modelu FRIS® „Styl myślenia Superbohatera”®, współtwórca programu wspierającego cyfrowe kompetencje nauczycieli „Kreatywny Start z Adobe”, pomysłodawca i koordynator prekursorskiego rozwiązania do szkolnych podręczników OcoolAR opartego na technologii rozszerzonej rzeczywistości, autor programu nauczania za pomocą komiksu dla szkół i firm, współtwórca szkoleniowej gry typu work – life – harmony pt. „120 godzin”.

Styl pracy trenera:
Maksimum praktyki, minimum teorii; mini wykład z pigułkami wiedzy, interakcja z grupą, wykorzystanie innowacyjnych narzędzi: AI, gra, film, komiks, doświadczenie, infografika, prototyp.