Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa wspólnie z Kancelarią Prawa Międzynarodowego BKT serdecznie zaprasza na SZKOLENIE ONLINE nt.: ” Sprzedaż międzynarodowa w e-commerce: Prawne aspekty i strategie sukcesu dla handlu online”, które odbędzie się dnia 13.10.2023 w godzinach 10.00 – 14.30.
Szkolenie umożliwia zdobycie kompleksowej wiedzy na temat prawnych aspektów związanych z międzynarodową sprzedażą w e-commerce. Pozwala zrozumieć globalne trendy i wyzwania dotyczące handlu online na rynku międzynarodowym ze szczególnym uwzględnieniem rynku europejskiego. Jest swoistym kompendium najważniejszych regulacji prawnych dotyczących wprowadzania produktów na lokalnych marketplaces. Począwszy od umów z platformami sprzedażowymi, przez uregulowania w zakresie ochrony konsumentów, prawa własności intelektualnej, polityki opakowaniowej czy podatków.
Udział w tym szkoleniu pomoże uczestnikom zwiększyć świadomość i wiedzę na temat prawnych aspektów sprzedaży międzynarodowej w e-commerce, co pozwoli im skutecznie rozwijać swoje przedsiębiorstwa, minimalizować ryzyko prawne i osiągać sukces na rynkach międzynarodowych.
Program szkolenia:
I. Wprowadzenie do międzynarodowej sprzedaży w e-commerce
1. Znaczenie sprzedaży międzynarodowej w kontekście handlu online
2. Przegląd globalnych trendów e-commerce
3. Sprzedaż na „marketplace” w obrębie UE
II. Wybór rynków docelowych i analiza ryzyka
1. Proces wyboru rynków docelowych
2. Analiza ryzyka prawno-regulacyjnego w wybranych krajach
3. Ochrona własności intelektualnej na rynkach międzynarodowych, ochrona znaków towarowych w kraju i na świecie
III. Prawo konsumenckie w międzynarodowym e-commerce
1. Zasady ochrony konsumentów w różnych krajach
2. Wymogi dotyczące informacji o produkcie, bezpieczeństwa produktu, reklamacji i gwarancji oraz zwrotów i odstąpienia od umowy
IV. Prawo podatkowe i celne w międzynarodowym e-commerce
1. Stosowanie podatków (VAT, podatek dochodowy) w sprzedaży międzynarodowej
2. Implementacja systemu ONE-Stop-Shop (OSS) dla podatku VAT
3. Procedury celne i wymogi importowe
V. Ochrona danych osobowych i RODO w międzynarodowym e-commerce
1. Zasady ochrony danych osobowych na różnych rynkach ze szczególnym uwzględnieniem UE
2. Wymogi związane z przetwarzaniem danych i polityką prywatności
VI. Regulacje płatności elektronicznych i bezpieczeństwo transakcji
1. Przegląd regulacji dotyczących płatności elektronicznych
2. Strategie związane z bezpieczeństwem transakcji i ochroną danych finansowych
VII. Logistyka i dostawy w międzynarodowym e-commerce
1. Procesy logistyczne w sprzedaży międzynarodowej
2. Wymogi dotyczące dostaw, zwrotów i śledzenia przesyłek
VIII. Umowy w międzynarodowym e-commerce
1. Zawieranie umów z platformami sprzedażowymi, dostawcami, kontrahentami
2. Regulacje dotyczące reklamy i konkurencji, analiza ryzyka związana z przestrzeganiem przepisów antymonopolowych
3. Zgodność ze standardami produktów, znakami CE, informacjami na etykietach
IX. Pytania i odpowiedzi
Sesja otwarta na pytania uczestników i dyskusję