1 stycznia 2023 roku weszła w życie ustawa implementująca do polskiego porządku prawnego tzw. dyrektywę Omnibus wprowadzająca zmiany w prawie konsumenckim. Dostosowanie polskich przepisów do unijnych dyrektyw nakłada nowe obowiązki na przedsiębiorców dostarczających treści lub usługi cyfrowe,
którzy zawierają umowy z konsumentami.
Program
- Implementacja dyrektyw UE, w tym Omnibus do prawa polskiego.
- Nowe obowiązki informacyjne w e-biznesie, w tym nowe obowiązki internetowych platform handlowych.
- Nowe zasady związane z publikowaniem opinii klientów w e-sklepach.
- Oznaczanie promocji w ramach e-sklepów w świetle nowych przepisów.
- Zasady „plasowania” czyli ustalania kolejności wyświetlania produktów.
- Odpowiedzialność za zgodność towaru z umową, w miejsce rękojmi. Nowe zasady odpowiedzialności sprzedawców online.
- Szczególne zasady dotyczące treści i usług cyfrowych.
- Konsekwencje związane z naruszeniem nowych przepisów.
- Umowy opłacane danymi osobowymi w kontekście RODO.
- Czy Omnibus wpływa na aktualizację obowiązków z RODO?
Prowadzący
Wiktor Rainka
Adwokat, Counsel, Head of IP/IT Practice
Zespół Transakcyjny i Doradztwa Kontraktowego Kancelarii JDP
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem prawa nowych technologii, mediów, rozrywki, reklamy oraz ochrony danych osobowych.
Od 2007 roku występuje w postępowaniach sądowych oraz doradza podmiotom z obszarów biznesowych stanowiących przedmiot jego specjalizacji, szczególnie skupiając się na aspektach stanowiących podstawę działalności danego podmiotu. Negocjator, specjalista od sytuacji kryzysowych oraz zabezpieczenia biznesu.
Ekspert prawny stowarzyszenia IAB Polska. Współautor „Kodeksu postępowania i dobrych praktyk w zakresie przetwarzania danych osobowych w branży reklamy internetowej” tworzonego w ramach IAB Polska.
Wieloletni wykładowca, w tym w ramach stowarzyszenia IAB Polska, Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza, Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie (prawo autorskie), Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera (prawo autorskie i prasowe), Stowarzyszenia Agencji Reklamowych (Akademia Prawa Reklamy), PROTO (prawo w PR) oraz licznych konferencjach i wykładach.
Zgłoszenie_Omnibus_17.04.2023