Spółka Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska planuje wydać w 2023 r. około 350 mln PLN na rozwój sieci.
W ubiegłym roku sieć drogeryjna Rossmann w Polsce powiększyła się o 91 nowych marketów. Na koniec grudnia 2022 r. sieć składała się z 1663 sklepów w 635 miejscowościach. Ponadto spółka prowadzi także e-sklep.
Sieć od 2000 roku uzyskuje pozytywne wyniki finansowe, utrzymujące stałą tendencję wzrostową. Również w ubiegłym roku spółka odnotowała duży wzrost obrotów i zysku. W 2022 roku wzrost sprzedaży był wyższy od planowanego, a obroty netto ze sprzedaży towarów i usług wyniosły ponad 11 mld PLN, czyli o 18,7% więcej w stosunku do 2021 roku.
Zysk netto wyniósł natomiast ponad 1,1, mld PLN i był wyższy o 13,8% niż w roku 2021. W roku 2022 spółka wykazała podatek od sprzedaży detalicznej w kwocie 140,7 mld PLN.
W roku 2023 planowany jest dalszy rozwój sieci. W roku 2023 sieć chce otworzyć ponad 100 nowych drogerii oraz dokończyć rozbudowę regionalnych magazynów rozpoczętą w 2022 r. Powiększone magazyny zapewnią płynną obsługę logistyczną zwiększającej się sieci drogerii.
Równolegle spółka zwiększa swój asortyment. W roku 2022 r. wprowadzono do oferty ponad 9000 nowych produktów, sprowadzanych zarówno z krajów Unii Europejskiej, jak i z Azji.