Canva
Region Wrocław
Szkolenia & Warsztaty
Spotkania online/Webcasty
Szkolenie online - Zarządzanie czasem i zmianą z wykorzystaniem modelu REFA
Język spotkania
polski
380 pln +Vat dla firm członkowskich
470 pln + Vat dla pozostałych chętnych
Początek wydarzenia
23.05.2023 · 10:00
Koniec wydarzenia
23.05.2023 · 13:30

Jak skończyć ze spóźnieniami i nierealnym podejściem do zarządzania sobą w otaczającej nas rzeczywistości chaosu? Czy możliwe jest, abyśmy pracowali wydajniej, przy jednoczesnym obniżeniu poziomu stresu?

W dzisiejszym świecie nieustannych zmian i bodźców informacyjnych warto postawić na optymalizację własnych sposobów myślenia i znajomość technik zwiększania efektywności osobistej. Zapraszamy do programu, w którym pokazujemy nie tylko to, jak pracować skutecznie, ale przede wszystkim, jak osiągać cele przy najbardziej optymalnym wykorzystaniu zasobów. 

 

Punktem wyjścia szkolenia jest rozpoznanie indywidualnych wzorców myślenia, działania i podejmowania decyzji, jak również nauka wyboru odpowiednich narzędzi do organizowania siebie w czasie.

Zaproszenie kierujemy do  wszystkich, którzy pragną odnaleźć swoją indywidualną strategię efektywnej pracy, poprzez optymalne zarządzanie czasem i zarządzanie sobą w czasie.

Zarządzanie czasem jest konsekwentnym i zorientowanym na cel  stosowaniem w praktyce sprawdzonych metod pracy w taki sposób, że kierowanie samym sobą i otoczeniem odbywa się bez trudu,a otrzymany do dyspozycji czas jest wykorzystywany stosownie i optymalnie.

Tematy kluczowe szkolenia:

  • BUDOWANIE SAMOŚWIADOMOŚCI i KOMPETENCJI WŁASNYCH
  • ZŁODZIEJE CZASU I MATRYCA WYDAJNOŚCI REFA
  • ZASADY ORGANIZACJI PRACY
  • ZARZĄDZANIE TALENTAMI W ZESPOLE (komu łatwiej i trudniej delegować?)

PROGRAM

1. Analiza czasu

  • Sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas?
  • Diagnozowanie „złodziei czasu”
  • Sposoby radzenia sobie z największymi „złodziejami czasu”

2. Proces wytyczania celów i priorytetów

  • Warunki poprawnego definiowania celów
  • Formuła warte
  • Pisemne ustalanie celów
  • Kontrola i weryfikacja celów
  • Metody wyznaczania celów krótkoterminowych i perspektywicznych
  • Techniki ustalania ważności zadań

3. Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia

  • Ile czasu należy poświęcać na planowanie swoich codziennych czynności
  • Jak ustalać priorytety pod względem ich pilności i ważności?
  • Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
  • Krzywa wydajności REFA
  • Plan działania
  • Tabela spędzonego czasu

4. Przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie

  • Jak realistycznie budować swój plan czasowy?
  • Wypracowanie efektywnych strategii przeciwdziałania zakłóceniom w pracy
  • Kontrola i wpływ jako czynniki niwelujące powstawanie barier czasowych
  • Strategie odkładania spraw na później

5. Delegowanie zadań

  • Korzyści z delegowania
  • Poziomy delegowania
  • Przyczyny niedelegowania
  • Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
  • Tworzenie harmonogramu zadań

6. Zmiana jako proces

  • Dynamika procesu zmiany
  • Rodzaje zmian.
  • Zmiana – szansa czy zagrożenia

7. Środowisko sprzyjające zmianie

  • Sposoby inspirowania ludzi do zmian.
  • Postawy wobec zmiany.
  • Generowanie zmian jako proces rozwoju.

8. Zarządzanie sobą i firmą w systemie zmiany

  • Adaptacje do zmiany.
  • Rola lidera i przywódcy w procesie zmiany.
  • Narzędzia zarządzania zmianą.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:

  • Będą potrafili efektywnie zarządzać sobą w czasie
  • Będą umieli stosować metody i techniki pomocne przy wyznaczaniu celów i priorytetów
  • Nabędą umiejętności efektywnego delegowania zadań
  • Nabędą umiejętność prowadzenia uporządkowanych i skutecznych spotkań z zespołem
  • Będą potrafili efektywnie zarządzać sobą w zmianie
  • Będą potrafili zaangażować pracowników do przeprowadzenia zmiany
  • Będą w stanie zarządzać emocjami, jakie pojawiają się podczas przechodzenia przez zmianę
  • Nabędą umiejętności efektywnego nazywania swoich talentów, a co za tym idzie lepszego zarządzania sobą w kontekście realizacji zadań i współpracy z innymi
Beata Ausbiter-Żuk

Beata Ausbiter-Żuk

Biuro Regionalne Wrocław

Renata Gut

przedsiębiorczyni, z wykształcenia germanista, absolwentka siódmej Edycji MBA w Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Obecnie współpracuje z uczelnią - prowadząc według autorskiego programu przedmiot: ”Zarządzanie sobą – wykorzystywanie zasobów osobistych”. Przedmiot wykorzystuje współczesną wiedzę o budowie i funkcjonowaniu ludzkiego mózgu oraz pokazuje jej zastosowanie w zarządzaniu. Umożliwia menedżerom rozpoznanie indywidualnych strategii działania, podejmowania decyzji, zarządzania sobą oraz zespołem. Absolwentka studiów podyplomowych „Psychologia w Biznesie” przy WSB we Wrocławiu, obecnie wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.

Autorka wielu autorskich programów z zakresu doskonalenia pracy umysłu, komunikacji w sprzedaży i

Szkoląca się od 15 lat u największych światowych autorytetów w dziedzinie efektywnego uczenia się i zarządzania sobą takich jak: Tony Buzan, Jeanette Voss, Ch. Hall, G. Łozanow, C. Hanaford, M.Szurawski.  Przeprowadziła wiele autorskich projektów i programów szkoląc kadrę menadżerską i nauczycieli w Polsce.

Współpracowniczka i trenerka wielu firm szkoleniowych, w tym firmy Centrum Edukacji grupa ORLEN, ALLIANZ, HCF, PR TIME, Mercedes, CODN, Leaderschool, Superego.

Założycielka Uniwersytetu Przedsiębiorczości przy Dolnośląskiej Izbie Gospodarczej oraz  Szkoły Trenerów Biznesu i Coachingu  przy Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego w Warszawie. Szkoła funkcjonuje we Wrocławiu i w Warszawie.Współautorka książki „Zarządzanie sobą” wydanej przez wydawnictwo DIFIN.