Jak skończyć ze spóźnieniami i nierealnym podejściem do zarządzania sobą w otaczającej nas rzeczywistości chaosu? Czy możliwe jest, abyśmy pracowali wydajniej, przy jednoczesnym obniżeniu poziomu stresu?
W dzisiejszym świecie nieustannych zmian i bodźców informacyjnych warto postawić na optymalizację własnych sposobów myślenia i znajomość technik zwiększania efektywności osobistej. Zapraszamy do programu, w którym pokazujemy nie tylko to, jak pracować skutecznie, ale przede wszystkim, jak osiągać cele przy najbardziej optymalnym wykorzystaniu zasobów.
Punktem wyjścia szkolenia jest rozpoznanie indywidualnych wzorców myślenia, działania i podejmowania decyzji, jak również nauka wyboru odpowiednich narzędzi do organizowania siebie w czasie.
Zaproszenie kierujemy do wszystkich, którzy pragną odnaleźć swoją indywidualną strategię efektywnej pracy, poprzez optymalne zarządzanie czasem i zarządzanie sobą w czasie.
Zarządzanie czasem jest konsekwentnym i zorientowanym na cel stosowaniem w praktyce sprawdzonych metod pracy w taki sposób, że kierowanie samym sobą i otoczeniem odbywa się bez trudu,a otrzymany do dyspozycji czas jest wykorzystywany stosownie i optymalnie.
Tematy kluczowe szkolenia:
- BUDOWANIE SAMOŚWIADOMOŚCI i KOMPETENCJI WŁASNYCH
- ZŁODZIEJE CZASU I MATRYCA WYDAJNOŚCI REFA
- ZASADY ORGANIZACJI PRACY
- ZARZĄDZANIE TALENTAMI W ZESPOLE (komu łatwiej i trudniej delegować?)
PROGRAM
1. Analiza czasu
- Sporządzanie budżetu czasu – na co zużywamy nasz czas?
- Diagnozowanie „złodziei czasu”
- Sposoby radzenia sobie z największymi „złodziejami czasu”
2. Proces wytyczania celów i priorytetów
- Warunki poprawnego definiowania celów
- Formuła warte
- Pisemne ustalanie celów
- Kontrola i weryfikacja celów
- Metody wyznaczania celów krótkoterminowych i perspektywicznych
- Techniki ustalania ważności zadań
3. Efektywne zarządzanie swoją pracą w planowaniu przebiegu dnia
- Ile czasu należy poświęcać na planowanie swoich codziennych czynności
- Jak ustalać priorytety pod względem ich pilności i ważności?
- Organizacja pracy poprzez planowanie efektywnych bloków pracy
- Krzywa wydajności REFA
- Plan działania
- Tabela spędzonego czasu
4. Przeszkody w zarządzaniu sobą w czasie
- Jak realistycznie budować swój plan czasowy?
- Wypracowanie efektywnych strategii przeciwdziałania zakłóceniom w pracy
- Kontrola i wpływ jako czynniki niwelujące powstawanie barier czasowych
- Strategie odkładania spraw na później
5. Delegowanie zadań
- Korzyści z delegowania
- Poziomy delegowania
- Przyczyny niedelegowania
- Problemy z delegowaniem i jak je rozwiązywać
- Tworzenie harmonogramu zadań
6. Zmiana jako proces
- Dynamika procesu zmiany
- Rodzaje zmian.
- Zmiana – szansa czy zagrożenia
7. Środowisko sprzyjające zmianie
- Sposoby inspirowania ludzi do zmian.
- Postawy wobec zmiany.
- Generowanie zmian jako proces rozwoju.
8. Zarządzanie sobą i firmą w systemie zmiany
- Adaptacje do zmiany.
- Rola lidera i przywódcy w procesie zmiany.
- Narzędzia zarządzania zmianą.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy:
- Będą potrafili efektywnie zarządzać sobą w czasie
- Będą umieli stosować metody i techniki pomocne przy wyznaczaniu celów i priorytetów
- Nabędą umiejętności efektywnego delegowania zadań
- Nabędą umiejętność prowadzenia uporządkowanych i skutecznych spotkań z zespołem
- Będą potrafili efektywnie zarządzać sobą w zmianie
- Będą potrafili zaangażować pracowników do przeprowadzenia zmiany
- Będą w stanie zarządzać emocjami, jakie pojawiają się podczas przechodzenia przez zmianę
- Nabędą umiejętności efektywnego nazywania swoich talentów, a co za tym idzie lepszego zarządzania sobą w kontekście realizacji zadań i współpracy z innymi
Beata Ausbiter-Żuk
Biuro Regionalne WrocławRenata Gut
przedsiębiorczyni, z wykształcenia germanista, absolwentka siódmej Edycji MBA w Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Obecnie współpracuje z uczelnią - prowadząc według autorskiego programu przedmiot: ”Zarządzanie sobą – wykorzystywanie zasobów osobistych”. Przedmiot wykorzystuje współczesną wiedzę o budowie i funkcjonowaniu ludzkiego mózgu oraz pokazuje jej zastosowanie w zarządzaniu. Umożliwia menedżerom rozpoznanie indywidualnych strategii działania, podejmowania decyzji, zarządzania sobą oraz zespołem. Absolwentka studiów podyplomowych „Psychologia w Biznesie” przy WSB we Wrocławiu, obecnie wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Autorka wielu autorskich programów z zakresu doskonalenia pracy umysłu, komunikacji w sprzedaży i
Szkoląca się od 15 lat u największych światowych autorytetów w dziedzinie efektywnego uczenia się i zarządzania sobą takich jak: Tony Buzan, Jeanette Voss, Ch. Hall, G. Łozanow, C. Hanaford, M.Szurawski. Przeprowadziła wiele autorskich projektów i programów szkoląc kadrę menadżerską i nauczycieli w Polsce.
Współpracowniczka i trenerka wielu firm szkoleniowych, w tym firmy Centrum Edukacji grupa ORLEN, ALLIANZ, HCF, PR TIME, Mercedes, CODN, Leaderschool, Superego.
Założycielka Uniwersytetu Przedsiębiorczości przy Dolnośląskiej Izbie Gospodarczej oraz Szkoły Trenerów Biznesu i Coachingu przy Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego w Warszawie. Szkoła funkcjonuje we Wrocławiu i w Warszawie.Współautorka książki „Zarządzanie sobą” wydanej przez wydawnictwo DIFIN.