Spotkanie online
Spotkania Komisji
Wspólne posiedzenie Komisji ds. prawnych / Legal Tech oraz Komisji ds. zamówień publicznych AHK Polska
Miejsce
Spotkanie online
Show place in map
Język spotkania
polski
udział bezpłatny
Początek wydarzenia
29.04.2022 · 10:00
Koniec wydarzenia
29.04.2022 · 11:30

Prezentację na temat Skutków gospodarczych epidemii oraz wojny w Ukrainie a możliwości waloryzacji cen kontraktowych – jak do tego podejść w praktyce przedstawi firma członkowska Komisji ds. prawnych kancelaria JDP

Producenci, wykonawcy i usługodawcy realizujący różnego rodzaju umowy zarówno w ramach prawa zamówień publicznych, jak i poza tym reżimem muszą mierzyć się w ostatnich latach z licznymi trudnościami związanymi m.in. z dynamicznie zmieniającym się otoczeniem gospodarczym, w tym rosnącymi cenami środków produkcji, częstymi zmianami legislacyjnymi czy też skutkami nierzetelnego realizowania kontraktu przez kontrahenta. Kolejne komplikacje wynikają w ostatnich miesiącach ze skutków wybuchu epidemii SARS-CoV, a także wojny w Ukrainie.

Powyższe okoliczności często uniemożliwiają zrealizowanie inwestycji po kosztach przewidywanych w kalkulacji oferowanego wynagrodzenia, prowadząc do strat na kontrakcie lub (w najlepszym wypadku) braku osiągnięcia zamierzonego zysku. Problemy przedsiębiorców wykonujących zamówienia oddziałują na sytuację zamawiających, przez co wszystkie strony powinny poszukiwać sposobu usunięcia lub ograniczenia skutków ww. drastycznej zmiany sytuacji rynkowej.

W trakcie spotkania wyjaśnimy:
W jakich sytuacjach wzrost kosztów realizacji inwestycji może uzasadniać żądanie przez wykonawcę dodatkowej płatności?
• Jakie roszczenia mogą przysługiwać wykonawcom w razie nieprzewidzianego wzrostu kosztów realizacji inwestycji?
• Jakie praktyczne działania powinien podejmować wykonawca by odpowiednio udokumentować i skutecznie dochodzić swych roszczeń?

Spotkanie będzie szczególnie przydatne dla członków zarządu, dyrektorów finansowych, szefów działów prawnych, prawników wewnętrznych w przedsiębiorstwach, claim managerów, pracowników działów zakupów i sprzedaży.

Informacja o referencie:
Mariusz Nowakowski, MLE – Adwokat w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażowych, Zespole Infrastruktury. Specjalizuje się w doradztwie związanym z realizacją inwestycji budowlanych, w szczególności drogowych, kolejowych oraz energetycznych i przemysłowych. Reprezentuje klientów w toku negocjacji, realizacji oraz rozliczania umów o roboty budowlane w Polsce i za granicą, w tym opartych na wzorcach kontraktowych FIDIC, claim management. Prowadzi liczne postępowania o podwyższenie i zapłatę podwyższonego wynagrodzenia, z uwagi na nieprzewidywalne zmiany realiów wykonywania umów, w tym wzrosty kosztów środków produkcji, na podstawie klauzul rebus sic stantibus. Posiada bogate doświadczenie w obsłudze sporów dotyczących: zapłaty wynagrodzenia za roboty dodatkowe/zamienne, dochodzenia lub zwalczania kar umownych naliczonych z tytułu niewykonania/nienależytego wykonania umowy, skorzystania lub obrony przed skorzystaniem z gwarancji/kaucji zabezpieczającej, odstąpienia lub obrony przed odstąpieniem od umowy, rozliczenia kontraktu pomiędzy konsorcjantami. Doradza m.in.: w sporach na tle umów najmu, w sprawach o zwalczanie czynów nieuczciwej konkurencji, postępowaniach przed regulatorami rynku, a także w toku restrukturyzacji przedsiębiorstw.

Kancelaria JDP reprezentuje Klientów (zarówno polskich, jak i zagranicznych) w licznych sporach opartych na klauzuli rebus sic stantibus, w których łączna wartość przedmiotu sporów wynosi ponad 1 mld złotych. Więcej informacji dostępnych jest pod następującym linkiem.

Spotkanie będzie prowadzone w języku polskim na platformie TEAMS.
Udział jest bezpłatny.
Prosimy o rejestrację przez formularz rejestracyjny.

 

Partner