Poznań - Centrum Konferencyjne Młyńska
Szkolenia & Warsztaty
ABC kompetentnej asystentki / kompetentnego asystenta
Miejsce
Poznań - Centrum Konferencyjne Młyńska
Młyńska 12
61-730
Poznań
Show place in map
Język spotkania
polski
Firma członkowska AHK Polska: 1450 PLN + 23% VAT
Firma nieczłonkowska AHK Polska: 1850 PLN + 23% VAT
Początek wydarzenia
05.04.2018 · 10:00
Koniec wydarzenia
06.04.2018 · 16:00

Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest do asystentek i asystentów kadry zarządzającej, rozpoczynających pracę na tym stanowisku lub mających niewielkie doświadczenie zawodowe w tym obszarze.

Cel szkolenia i korzyści dla uczestników
Celem szkolenia jest rozwój kluczowych dla tego stanowiska kompetencji, niezbędnych do komunikowania się wewnątrz i na zewnątrz organizacji, wymaganych do realizacji różnorodnych zadań; kompetencji potrzebnych do organizacji pracy własnej i przełożonego.
Korzyści dla uczestników szkolenia to wzmocnienie świadomości własnej pozycji w organizacji i roli, jaką w niej pełnią budowanie pewności siebie i swojego autorytetu w organizacji; pogłębienie umiejętności komunikacji, współpracy i budowania relacji z przełożonym i innymi pracownikami; a także nabycie praktycznych umiejętności w obszarze codziennych zadań, takich jak przygotowywanie prezentacji, organizacja spotkań, zarządzanie korespondencją. Podczas dwudniowego szkolenia uczestnicy poznają dobre praktyki pracy najlepszych Asystentek i Asystentów.

Metody pracy
Szkolenie ma formę aktywnego warsztatu (dyskusja, wymiana doświadczeń) i treningu umiejętności. Podstawowe informacje przekazywane są przez trenera w formie mini-wykładów, następnie Uczestnicy wykonują indywidualne i grupowe ćwiczenia, a także zadania praktyczne (studium przypadku, odgrywanie ról, symulacje).

Program szkolenia

Dzień 1: Asystent(ka) z krwi i kości

1. Po co komu Asystent(a), czyli zrozumieć swoją rolę zawodową:
• we wspieraniu szefa i pracowników w realizacji zadań
• w organizowaniu pracy szefa i pracowników
• pomiędzy biurem Zarządu a resztą organizacji – Asystent(ka) jako „łącznik i przekaźnik”

2. Super-Asystent(ka), czyli tajemnica sukcesu
• czy to zawód dla każdego?
• Asystent(ka) prawie idealna? matryca kompetencji asystenta/ki
• grzechy asystentów/ek

3. Budowanie własnego wizerunku i autorytetu
• jak Cię widzą…
• jak Cię słyszą…
• jak nasze zachowania wpływają na ocenę naszej osoby
• wszystko zależy od Ciebie – jak budować autorytet i tworzyć wizerunek

4. Współpraca szef – Asystent(ka)
• każdy szef jest inny – typy osobowości, stylu zarządzania i co z tego wynika
• ustalenie warunków współpracy i dopasowanie się do modelu pracy szefa
• ustalanie priorytetów
• jak skutecznie komunikować się z szefem?
• dyplomacja i dyskrecja
• trudne sytuacje – skuteczne rozwiązania

5. Zarządzanie czasem
• jak nie marnować czasu swojego i czasu Szefa
• delegowanie zadań 
• proaktywność i inicjatywa – czego oczekuje Szef?
• elektroniczne i tradycyjne organizery czasu – jak dostosować narzędzia do stylu pracy szefa?
• dobre praktyki

6. Praca w środowisku międzynarodowym
• współpraca z Szefem obcokrajowcem – kompetencja interkulturowa Asystenta/ki
• Polska i Niemcy: podobieństwa i różnice kulturowe – korzyści dla firmy
• dostrajanie i harmonizowanie współpracy w interkulturowych organizacjach

7. Komunikacja wewnątrz firmy
• asystent(ka) jako łącze informacyjne w organizacji
• kto ma informację, ten ma władzę… i dlaczego tak jest?
• informacje do Szefa i od Szefa
• podteksty i czytanie między wierszami
• teoria ‘Czterech płaszczyzn jednej informacji von Thuna
• asertywność w praktyce

8. Komunikacja zewnętrzna
• jeszcze nas nie widzą , a już słyszą… zasady efektywnej komunikacji telefonicznej
• jak słuchać… żeby usłyszeć
• odpowiedzialność za skuteczną komunikację – kreowanie wizerunku firmy
• siła komunikacji w obsłudze klienta

9. Wpadki, nieporozumienia, błędy
• jak ustrzec się przed manipulacją?
• emocje – jak nad nimi panować, jak je wykorzystać?
• plotki i intrygi… w czym Asystentowi/ce nie opłaca się uczestniczyć
• trudne sytuacje w pracy Asystenta/ki – przykłady i rozwiązania

Dzień 2: Umiejętności praktyczne i pożyteczne

1. Profesjonalna korespondencja w nowoczesnej firmie
• obieg dokumentów
• Corporate Design – standardy korespondencji służbowej
• netykieta – dobre praktyki komunikacji e-mailowej

2. Sztuka prezentacji
• cechy dobrej prezentacji PowerPoint
• przygotowanie danych do prezentacji
• przygotowanie miejsca i urządzeń do prezentacji

3. Podróże służbowe:
• jak planować?
• jak i kiedy organizować – o czym pamiętać?

4. Organizowanie spotkań i imprez – o czym należy pamiętać i jak się przygotować:
• spotkania wewnętrzne i zewnętrzne
• imprezy firmowe

Trenerka
Renata Bolimowska: asystentka zarządu z dwudziestoletnią praktyką w zawodzie w koncernach: BNP Dresdner Bank, Dresdner Bank, MAN Truck & Bus Polska, Festool Polska. Prowadziła Biura Zarządów w środowiskach interkulturowych, współpracując z cudzoziemcami również spoza Europy, pełniąc praktycznie kilka funkcji jednocześnie – Executive Assistant, Personal Assistant, Supervisory Board Assistant. W Dresdner Bank – mentorka asystentek, przygotowała liczne grono adeptek tego zawodu do pełnienia funkcji asystentki. Pracując w MAN Truck& Bus Polska zajmowała również stanowisko Regional Training Manager w ramach MAN Academy w Monachium, koordynując procesy szkoleniowe w Regionie Europy Wschodniej. Certyfikowana trenerka sprzedaży (certyfikat IHK Stuttgart oraz Global Sales Training bei MAN Academy w Monachium). Socjolog/ psycholog społeczny. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji i obsługi klienta, które prowadziła na stanowisku trenera wewnętrznego w firmach Wella Polska i MAN Truck & Bus Polska. Absolwentka podyplomowych studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Collegium Civitas.