Szkolenie online z zakresu obowiązków opakowaniowych w Niemczech „VerpackG oraz LUCID krok po kroku”

Kompleksowe szkolenie w zakresie obowiązków opakowaniowych w Niemczech

© Getty Images/shironosov

Niemiecka ustawa o opakowaniach (VerpackG) obowiązująca od 2019 roku, a także jej nowelizacja z 2022 roku nakładają na wszystkie podmioty wprowadzające na niemiecki rynek produkty w opakowaniach dosyć skomplikowane obowiązki opakowaniowe. Dotyczą one również polskich firm, które eksportują towary do Niemiec w ramach sprzedaży B2C czy B2B, a także w ramach sprzedaży internetowej.


Jako Izba od wielu lat prowadzimy serwis informacyjny w zakresie obowiązków dotyczących opakowań wprowadzanych do obrotu w Niemczech. Stale obserwujemy niezrozumienie i nieprawidłowe realizowanie obowiązków opakowaniowych przez polskie firmy, co wynika z braku pełnej wiedzy na temat niemieckiego systemu znacznie różniącego się od BDO. Oferta naszych szkoleń jest odpowiedzią na te trudności, ponieważ podczas organizowanych przez nas spotkań online w sposób kompleksowy omawiamy zagadnienia opakowaniowe pozwalające na szerokie zrozumienie regulacji w tym zakresie i przekazujące praktyczną wiedzę, jak poruszać się po systemie opakowaniowym w Niemczech.

Oferta szkolenia – dla kogo?

Znajomość i zastosowanie regulacji wynikających z ustawy VerpackG ułatwia poruszanie się po systemie opakowaniowym w Niemczech. Odpowiednie zrozumienie tej tematyki przekłada się z kolei na prawidłowe wypełnianie obowiązków opakowaniowych przez polskich eksporterów. Nasze szkolenia kierujemy zatem do wszystkich firm, które sprzedają towary do Niemiec. Do udziału w szkoleniu zapraszamy w szczególności osoby na kierowniczych stanowiskach, specjalistów ds. ochrony środowiska, menadżerów i specjalistów ds. eksportu, a także wszystkich tych, którzy, niezależnie od tego czy są producentem, czy sprzedawcą, są odpowiedzialni za wprowadzenie produktów w opakowaniach na rynek niemiecki i potrzebują wsparcia w zakresie określenia obowiązków opakowaniowych i ich prawidłowego wypełnienia.

Agenda szkolenia

Podczas szkolenia omówione zostaną krok po kroku następujące kwestie:

  • ustawa VerpackG: główne założenia, najważniejsze definicje
  • podmiot wprowadzający: definicja, analiza przypadków
  • rodzaje opakowań: analiza i klasyfikacja
  • katalog opakowań Zentrale Stelle: przewodnik po katalogu, budowa katalogu, case studies
  • LUCID: rejestracja, publiczny rejestr, zgłaszanie ilości, raportowanie, wprowadzanie marek, wyrejestrowanie
  • e-commerce: platformy marketplace, dropshipping i fulfilment

Podczas szkolenia, oprócz merytorycznych treści dot. obowiązków opakowaniowych, przedstawimy pokrótce warunki współpracy z niemiecką organizacją odzysku Landbell, której jesteśmy oficjalnym przedstawicielem w Polsce! Więcej informacji TUTAJ.

Dlaczego my?

  • Jesteśmy oficjalnym przedstawicielstwem niemieckiej gospodarki w Polsce i przez wzgląd na naszą prestiżową pozycję oraz posiadane kompetencje jesteśmy wiarygodnym źródłem informacji i wsparcia dla polskich przedsiębiorców.
  • Posiadamy 20 lat doświadczenia w doradzaniu polskim firmom eksportującym towary i produkty do Niemiec.
  • Od kilkunastu lat współpracujemy z niemiecką organizacją odzysku Landbell
    i opiekujemy się jej klientami w Polsce.
  • Udzielamy informacji w zakresie obowiązków opakowaniowych w Niemczech oraz dot. podpisania umowy z organizacją odzysku Landbell – posiadamy praktyczną wiedzę w wypełnianiu obowiązków w Niemczech.
  • Fachową wiedzę niezbędną do objaśniania zawiłych formalności wynikających z ustawy VerpackG objaśniamy w sposób przystępny i zrozumiały.
  • Możemy pochwalić się 100% zadowoleniem uczestników szkoleń z naszych usług.
  • Po odbytym szkoleniu zapewniamy mailowe konsultacje.

Feedback od naszych uczestników:

Rzetelne, konkretne odpowiedzi na nieoczywiste pytania.

Ciekawe omówienie zagadnień z podaniem praktycznych przykładów.

Merytoryczne przygotowanie prowadzącej. Polecam!

Ogrom przydatnej, praktycznej wiedzy, dziękuję bardzo!

Polecam skorzystanie z oferty szkolenia: informacje przygotowywane są w czytelny i zrozumiały sposób.

Szczegółowe omówienie tematu, polecam!

Wszystkie informacje zawarte w szkoleniu były przydatne.

Terminy szkoleń

  • 12.09.2024, godz. 10:00-14:00
  • 10.10.2024, godz. 10:00-14:00
  • 07.11.2024, godz. 10:00-14:00
  • 05.12.2024, godz. 10:00-14:00

W przypadku nieuzbierania minimalnej liczby uczestników zastrzegamy sobie prawo do przesunięcia danego terminu szkolenia.

Uczestnictwo

Aby zarejestrować się na szkolenie w dogodnym terminie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny u dołu strony i podać dane kontaktowe niezbędne do wystawienia faktury.

Warunkiem uczestnictwa jest opłacenie faktury VAT przed szkoleniem.

Koszt udziału jednej osoby w szkoleniu wynosi 690,00 zł netto. Firmom członkowskim przysługuje 15% rabat. Więcej informacji na temat przystąpienia do grona członków AHK Polska TUTAJ.

Po ukończonym szkoleniu każdy z uczestników otrzyma imienne zaświadczenie potwierdzające udział w spotkaniu.

Więcej informacji na temat obowiązków opakowaniowych w naszym Q&A dostępnym TUTAJ.

Prowadząca

Anna Kowalczyk – absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Eberharda Karola w Tybindze oraz Szkoły Głównej Handlowej, Manager Działu Indywidualnego Doradztwa Rynkowego, od 8 lat prowadzi w AHK serwis dotyczący opakowań w ramach którego zyskała praktyczną wiedzę realizacji obowiązków opakowaniowych w Niemczech, przeprowadziła liczne case studies określenia obowiązków opakowaniowych oraz realizacji umów z organizacją odzysku w ramach współpracy z systemem Landbell

VerpackG oraz VerpackG2 krok po kroku

Zgłaszam swój udział w wydarzeniu:

Firma członkowska AHK*

Prosimy o wybranie terminu szkolenia:*

*Pola konieczne do wypełnienia

Wysłanie zgłoszenia jest równoznaczne ze zgodą na przetwarzanie podanych danych osobowych przez organizatorów, a także na publikację zdjęć, wykonanych podczas spotkania.
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa z siedzibą w Warszawie (00-844), przy ulicy Grzybowskiej 87 („Administrator”).
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych prosimy kontaktować się z Administratorem na adres email: rodo@ahk.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu:
− podjęcia na Pani/Pana żądanie działań zmierzających do realizacji umowy o uczestnictwo w konferencji/spotkaniu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
− realizacji przez Administratora obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty dostarczające i utrzymujące infrastrukturę IT, podmioty pośredniczące w organizacji lub współorganizujące wydarzenie, kontrahenci świadczący usługi na zlecenie Administratora oraz podmioty powiązane organizacyjnie z Administratorem w tym w szczególności DIHK (Deutscher Industrie- und Handelskammertag).
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres 1 roku od momentu zakończenia się wydarzenia lub w terminach wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
6. Ma Pani/Pan prawo żądania: dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych, jak również prawo do zgłoszenia sprzeciwu.
7. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego dla ochrony danych osobowych.
8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek ich niepodanie skutkować będzie brakiem możliwości udziału w wydarzeniu.