This content is subject to copyright.
Hotel Mercure Wrocław Centrum
Region Wrocław
Szkolenia & Warsztaty
Wrocław: Krajowy System e-Faktur - jak przygotować się do wdrożenia?
Miejsce
Hotel Mercure Wrocław Centrum
plac Dominikański 1
50-159
Wrocław
Polska
Show place in map
Język spotkania
Język wydarzenia: polski
bezpłatne
Początek wydarzenia
27.02.2024 · 10:00
Koniec wydarzenia
27.02.2024 · 12:00

Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa wspólnie z kancelarią Rödl & Partner oraz firmą Comarch serdecznie zapraszają na śniadanie biznesowe nt.: ” Krajowy System e-Faktur - jak przygotować się do wdrożenia?”, które odbędzie się dnia 27.02.2024 w godzinach 10.00 – 12.00 w hotelu Mercure Wrocław Centrum, plac Dominikański 1, 50-159 Wrocław.

 


 

Zgodnie z decyzją Ministra Finansów Krajowy System e-Faktur (KSeF), który miał obowiązywać od 1 lipca 2024 r., zostanie wdrożony w późniejszym terminie. Kiedy? Nie stanie się to wcześniej niż 1 stycznia 2025 r. Dokładny termin wdrożenia systemu zostanie podany po zakończeniu audytu informatycznego systemu KSeF.

Nie ulega wątpliwości, że system zostanie wprowadzony – cyfryzacja podatków jest nieunikniona. Zmiana terminu daje jednak przedsiębiorcom czas, aby lepiej się przygotować i wybrać dla siebie najlepsze rozwiązanie. Wdrożenie KSeF w przedsiębiorstwie to temat wielowątkowy, który wymaga dobrego przygotowania oraz dokładnej analizy biznesowych potrzeb. Dlatego warto zrobić to już teraz. Odpowiednio wcześnie zaplanowane usprawnienie procesów i przygotowanie do implementacji nie tylko ułatwi funkcjonowanie firmy, lecz także zwiększy bezpieczeństwo podatkowe i zapewni obrót gospodarczy. Dodatkowo zredukuje koszty dokumentowania transakcji, ewidencjonowania i archiwizowania dokumentacji.
 

AGENDA:

9:30 - 10:00   - Rejestracja gości
10:00 - 10:30 - KSeF w praktyce - korzyści, wyzwania i ryzyka związane z KSeF oraz harmonogram wdrożenia, Beata Borowska - Associate Partner w Rödl & Partner,  Agata Pezda - kierownik projektu w Rödl & Partner

W trakcie tej części ekspertki omówią następujące zagadnienia: digitalizacja systemu i główne założenia KSeF; funkcjonowanie platformy, struktura nowych dokumentów – m.in. faktury sprzedaży, faktury zaliczkowe, faktury korygujące, dostępy do platformy, rola administratora, obieg dokumentów, współpraca z kontrahentami; na co zwrócić szczególną uwagę podczas implementacji?

10:30 – 11:00  - KSeF jako początek digitalizacji procesów biznesowych - Michał Kacperek, Comarch EDI and E-Invoicing, IT and Legal Consultant
Z tego wystąpienia dowiecie się Państwo, jak wygląda w praktyce wdrożenie KSeF w organizacjach – jakie wyzwania i problemy spotykamy w prowadzeniu takich projektów. Dodatkowo pokażemy szerszą perspektywę zmian prawnych w Europie i na świecie w zakresie wymiany danych oraz jakie powoduje to konsekwencje dla biznesu.

11:00 – 12:00 Czas na networking i rozmowy 1:1 z ekspertami

 

Spotkanie będzie szczególnie wartościowe dla specjalistów ds. podatków, księgowych, osób odpowiedzialnych za finanse w przedsiębiorstwie oraz za wystawianie i księgowanie faktur, a także tych, które zarządzają projektami IT.

 

Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Prosimy o wiążące potwierdzenie udziału do dn. 23.02.2024.

Zapraszamy!

Justyna Młynarz

Justyna Młynarz

Kierownik Biura Regionalnego

Partnerzy

Speaker

Michał Kacperek

(LLM Bucerius Law School)
Comarch EDI and E-Invoicing, IT and Legal Consultant
Jest absolwentem prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Uniwersytetu w Hamburgu, a także posiada tytuł magistra prawa i biznesu Bucerius Law School w Hamburgu. Od kilku lat pracuje jako konsultant międzynarodowych projektów IT w Comarch. Zajmuje się tematyką elektronicznej wymiany danych (EDI) w tym elektronicznego fakturowania w Comarch. Doradza przede wszystkim firmom z regionu DACH w kwestiach cyfryzacji dokumentów i procesów (m.in. EDI, E-Invoicing, AP Automation, OCR).

Beata Borowska

Associate Partner w Rödl & Partner
Specjalizuje się w bieżącej księgowości finansowej, sporządzaniu deklaracji podatkowych i rocznych sprawozdań finansowych. Odpowiada także za nadzór księgowy, prawo bilansowe, podatek od towarów i usług oraz podatek dochodowy od osób prawnych. Reprezentuje klientów przed organami skarbowymi. Z Rödl & Partner związana od 2006 roku, obecnie współodpowiedzialna za dział księgowości finansowej w oddziale we Wrocławiu.
Posiada certyfikat Ministra Finansów uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Klientom doradza w językach: polskim i angielskim.

Agata Pezda

Kierownik projektu w Rödl & Partner
Specjalizuje się w doradztwie w zakresie podatku VAT dla polskich i zagranicznych klientów, pracuje przy kompleksowych projektach podatkowych, jest także odpowiedzialna za przygotowywanie opinii podatkowych. W Rödl & Partner od 2014 roku.
Stypendystka Uniwersytetu J.W Goethego we Frankfurcie nam Menem oraz Mainz University of Applied Science. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Klientom doradza w językach: polskim i niemieckim.