Polskie start-upy poznają rynek niemiecki

Przedstawiciele siedmiu polskich start-upów, laureaci projektów Start to Bavaria Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej oraz II edycji konkursu Biznes w Niemczech spotkali się w Monachium z przedstawicielami instytucji i firm wspierających start-upy w ich rozwoju i ekspansji zagranicznej. Zwycięzcy poznali programy dedykowane start-upom i planują wdrożenie swoich pomysłów na rynku niemieckim. W Bawarii działa ponad 60 polskich firm, zaś Polska jest 11. partnerem biznesowym Bawarii.

Intensywny czas spotkań

Wizytę gospodarczą w Monachium otworzyły spotkania z  Konsulem Generalnym RP w Monachium, Andrzejem Osiakiem oraz radcą Wydziału Handlu i Prawa przy Ambasadzie w Berlinie, Katarzyną Rzeźniczek. Radca zwróciła szczególną uwagę na ochronę patentową nowych pomysłów. Laureaci projektu odwiedzili też Izbę Przemysłowo-Handlową w Monachium oraz agencję wsparcia inwestorów Invest in Bavaria, gdzie mieli okazję poznać specyfikę rynku bawarskiego. 

Finaliści spotkali się z przedsiębiorcami i inwestorami zrzeszonymi w Munich Network. Program obejmował także warsztaty z zakresu prawnych aspektów wprowadzania firmy na rynek niemiecki, które poprowadziła Anna Maria Miller, szefowa kancelarii prawnej AMM. Różnice podatkowe wyjaśniał doradca podatkowy Arthur Pape z kancelarii Pape & Co GmbH. Natomiast warsztaty z kreowania wartości marki poprowadził Sharad Gandhi

Największym sukcesem okazał się udział polskich start-upów w Munich Startu-up Demo Night, evencie organizowanym dwa razy do roku przez BayStartUP – organizację publiczną, powiązaną z  bawarskim Ministerstwo Gospodarki. Jej celem jest wspieranie rozwoju sceny start-upowej w Bawarii. 

„Robić start up po niemiecku“
Bavaria Demo Night dało nam świetną okazję, do otrzymania dobrego feedbacku od inwestorów, start-upowców oraz potencjalnych klientów na na temat naszego produktu – mówi Mateusz Zelek CEO Emerald i dodaje, że przy współpracy z Bosch i Siemens chcieliby rozwijać swoją technologię na terenie Bawarii poprzez implementacje platformy w hotelach i biurowcach. 

Dla Krzysztofa Tabiszewskiego, CEO Carbon Workshop najważniejsze było zdobycie "przyczółku" na niemieckim rynku. Ważne było poznanie różnic między polskim a niemieckim klientem i dopasowanie swojej oferty do potrzeb potencjalnych odbiorców. 
Wiedza, którą nabyłem podczas udziału w programie polegająca na poznaniu specyfiki rynku bawarskiego pozwala mi na dostrzeżenie korzyści płynących z funkcjonowania na tym obszarze. Niezbędne do podjęcia tak kluczowej decyzji muszą być jednak argumenty ekonomiczno-finansowe, a więc znalezienie przynajmniej jednego kluczowego partnera zainteresowanego świadczonymi przez nas usługami – zwraca uwagę Piotr Sobieszczak, współzałożyciel agencji interaktywnej AlterPage i Chief Marketing Officer w Analyzeo.

Arkadiusz Adamek, co-founder Abyss Glass, pytany o motywy udziału w programie, podkreśla, że dla jego przedsięwzięcia istotna jest integracja z przedstawicielami polskiej i niemieckiej sceny start-upowej i wymiana doświadczeń. Chodzi o to, by zobaczyć, co to znaczy robić start-up po niemiecku - dodaje. Sądząc po liczbie nawiązanych kontaktów biznesowych, poziomie merytorycznym wyjazdu oraz zainteresowaniu ze strony Bawarczyków, cele wyjazdu zostały osiągnięte.

O projekcie Start to Bavaria 
Aby wziąć udział w projekcie należało wypełnić formularz zgłoszeniowy. Wyłonieni na tej podstawie  półfinaliści w lipcu br. zaprezentowali w Warszawie swoje rozwiązania ekspertom bawarskiej sceny start-upowej. Finaliści konkursu Start to Bavaria na zaproszenie Ministerstwa Gospodarki Mediów Energii i Technologii wolnego kraju związkowego Bawarii oraz bawarskiej organizacji start-upowej BayStartUp gościło w dniach 21-23 października br. w Monachium.

O konkursie Biznes w Niemczech
Aby wziąć udział w konkursie należało nakręcić 3 minutowy filmik o produkcie lub usłudze, którą autor chciałby wprowadzić na rynek niemiecki – opowiada Justyna Gaj – Skowronek z Agencji JUSTA PR, organizatorka projektu. Filmik trzeba było wysłać korzystając z formularza zamieszczonego na stronie www.bizneswniemczech.pl. Kolejna edycja projektu planowana jest na przyszły rok. 
www.facebook.com/BizneswNiemczech

Galeria zdjęć

Kontakt

Anna Chojnacka

Dyrektor
Usługi Doradcze

+48 22 53 10 518
+48 22 53 10 550
Napisz e-mail