Prowadzi Monika Czaplicka
Trolle, hejterzy i inne internetowe stworzenia. Jak się przed nimi bronić?
Aktywne promowanie Twojej marki w sieci i prowadzenie profili w mediach społecznościowych to potencjalnie źródło wielu korzyści: stworzenie relacji ze swoimi klientami, budowanie ich zaangażowania w tworzenie treści czy wzmacnianie świadomości marki. Jednak może się to również wiązać z różnymi zagrożeniami: nieprzychylnymi komentarzami i opiniami, czy też atakami hejterów i trolli. Kryzys zazwyczaj przychodzi niespodziewanie i trudno go przewidzieć, jednak możesz się do niego przygotować już teraz. Pomoże Ci w tym Monika Czaplicka - absolutna ekspertka od tykających bomb i wybuchających kryzysów.
Opis szkolenia
Celem szkolenia jest przygotowanie osób pracujących z odbiorcami markowych profili społecznościowych, ale także osobami decyzyjnymi, które zarządzają ich pracą, na różne sytuacje związane z negatywnymi zjawiskami w sieci: hejtu, kryzysów, negatywnych opinii, nieudanej współpracy z influencerami czy nieodpowiedniej aktywności pracowników w sieci.
Grupa docelowa
• community managerowie i osoby obsługujące profile marek
• marketing managerowie
• specjaliści na stanowiskach digital
• prawnicy
• kadra kierownicza podejmująca decyzje w kwestiach działań online
Program szkolenia
Moduł 1: Warsztat radzenia sobie z hejtem i negatywnymi opiniami
• Przygotowanie przed hejtem: pozycjonowanie, ochrona marki (kwestia znaku towarowego, pozycjonowanie, content marketing, monitoring), ambasadorzy (osoby zaangażowane w markę, np. pracownicy, osoby lubiące)
• Jak rozpoznać hejt, a jak wartościową krytykę?
• Kasować czy odpowiadać? – skuteczne metody radzenia sobie z negatywnymi opiniami
• Na czym polega metoda LATTE i zasada 3A?
• Jak ocenić profil, który publikuje hejterskie treści – czy to osoba zagrażająca marce, troll, osoba opłacona?
• Praktyczne ćwiczenia z radzenia sobie z hejtem i negatywnymi opiniami
Moduł 2: Warsztat kryzysowy – co, jeśli hejt urośnie do czegoś większego?
• Przygotowanie przed kryzysem: mapowanie kryzysów
• Monitorowanie internetu i narzędzia potrzebne w pracy w internecie na społecznościach
• Zasada 8P
• Plan antykryzysowy
• Kanalizowanie negatywnych emocji w sieci
• Praktyczne ćwiczenia z sytuacji kryzysowych
Moduł 3: Warsztat wizerunkowy – personal branding i public relations w internecie
Każdy pracownik firmy to potencjalny ambasador marki, ale, niestety, może także popełniać błędy. Warsztat ma na celu zwiększanie zaangażowania i zachęcania do angażowania się w działania marki w sieci, a także ostrzeżenie przed typowymi błędami.
• Budowanie wizerunku firmy w sieci
• Social Media Policy
• Relacje z dziennikarzami i influencerami
• Reagowanie na negatywne publikacje
• Prawo a internet
• Praktyczne ćwiczenia
Moduł 4: Pytania, odpowiedzi i ćwiczenia
• Mapowanie kryzysów
• Reagowanie na kryzysy
• Reagowanie na hejt
• Pytania i odpowiedzi
Trenerka:
Monika Czaplicka – w branży online i social media od 2006 roku. Z wykształcenia socjolożka, pracuje w swojej agencji Wobuzz. Prowadzi fanpage „Kryzysy wybuchają w social media w weekendy” oraz bloga czaplicka.eu. Specjalizuje się w kryzysach, hejcie i dbaniu o reputację, a także social sellingu. Jej debiutancka książka „Zarządzanie kryzysem w social media” nakładem wydawnictwa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania i tytułu bestsellera. Jedna z autorek II tomu „Biblii E-biznesu” (nagrodzonej książkowym Oskarem), autorka ebooków (o obsłudze klienta czy „215 pomysłów na posty…”). Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych (gdzie bywa również nagradzana jako najlepsza mówczyni). Mentorka startupów. W portfolio ma takie marki jak PZU, Empik, Avon, Medicover, dr. Oetker, Łazienki Królewskie, BGŻ BNP Paribas, Provident, Capgemini czy KRPM.
Program szkolenia
Zgłoszenie