Podczas indywidualnych ćwiczeń wydobędę najwspanialsze cechy dobrego mówcy i pokażę, w jaki sposób je rozwijać. Nie jest sztuką wyuczyć się oczekiwanych zachowań, ważne jest, by technika, którą zdobędziemy, stała się naturalnym nakazem, ujawnionym talentem - ważnym w każdej komunikacyjnej sytuacji – zarówno na scenie, jak i przed kamerą” – Beata Tadla.
Cele szkolenia
Szkolenie służy podniesieniu kompetencji dotyczących wypowiedzi publicznych, a także prezentacji własnej osoby, co pomaga w relacjach zawodowych i społecznych.
Trening uwrażliwia na wartości związane z językiem wypowiedzi. Zwrócimy uwagę na kwestie stylistyczne, gramatyczne, jak i fonetyczne, zwiększając świadomość językową, określaną, jako kultura słowa.
Ćwiczenia pozwolą „wyeliminować” błędy, pogłębić umiejętności oratorskie i poznać zasady języka ciała. Trening pomoże opanować sposoby walki ze stresem i tremą, towarzyszącą wystąpieniom publicznym i medialnym.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają najważniejsze zasady wystąpień w mediach i nauczą się jak wykorzystać media do własnych celów. Uczestnicy dowiedzą się, jak funkcjonować w mediach w sytuacjach kryzysowych, dowiedzą się jak odpowiadać na trudne pytania, jak rozmawiać z agresywnymi dziennikarzami i jakich odpowiedzi należy unikać.
Część I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE Teoria połączona z praktyką.
1. Wystąpienia publiczne - teoria i praktyka
- głos - ton, brzmienie, tempo mówienia
- dykcja - ćwiczenia dla każdego (język, wargi, szczęki)
- postawa, gestykulacja
- gdzie patrzeć
- stres, trema - użyteczne sposoby i gadżety. Dlaczego nie powinno się pić kawy przed wystąpieniem, co zrobić jak zaschnie w ustach, co robić z rękami i inne użyteczne sposoby.
- ćwiczenia - nagrywane i odtwarzane, informacja zwrotna od Trenerki.
Część II WYSTĄPIENIA W MEDIACH Teoria i praktyka.
1. Co trzeba wiedzieć o wystąpieniach telewizyjnych?
- rodzaje wystąpień w TV
- plany filmowe
- praca z operatorem i reporterem – co nam wolno? Na co zwracać uwagę? Czego się spodziewać
- światło – na co zwrócić uwagę
- wywiad telewizyjny, rozmowa w radiu – zasady
- wywiad telefoniczny
- zasady autoryzacji
2. A teraz ćwiczenia! Praktyka czyni Mistrza.
- „setka”
- oświadczenie dla mediów
- wywiad z dziennikarzem
- wywiad w sytuacji kryzysowej – trudne pytania
- konferencja prasowa - najważniejsze wskazówki
- nagrania i omawianie ćwiczeń.
Podsumowanie. Długość i zawartość poszczególnych bloków będzie dostosowana do potrzeb i oczekiwań uczestników.
Karta zgłoszeniowa
Program szkolenia