mar 14

Warszawa, Sprzedaż internetowa na Niemcy (E-commerce) czyli transgraniczny handel elektroniczny Polska - Niemcy

Internet jest coraz ważniejszym kanałem sprzedaży. Podczas seminarium chcemy przedstawić Państwu korzyści wynikające z transgranicznego handlu elektronicznego skierowanego na Niemcy, ale też wyjaśnić zasady i wymogi prawne związane z jego funkcjonowaniem. Rynek niemiecki jest bowiem w tym zakresie dość rygorystyczny i wszelkie uchybienia mogą działać na szkodę polskiego przedsiębiorcy.

Jak powinna być opracowana niemiecka strona internetowa, co musi zawierać sklep internetowy sprzedający towary do Niemiec, o czym trzeba pamiętać przy zawieraniu umów z klientem na odległość, jak działać, aby uniknąć kosztownych upomnień od konkurencji i centr poradnictwa konsumenckiego, jak skutecznie i zgodnie z prawem stosować reklamę w internecie. Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas niniejszego seminarium.

Seminarium skierowane jest zarówno do firm i osób spoza branży doradztwa prawnego, które sprzedają już swoje towary lub usługi na zasadzie e-commerce w Niemczech jak i do podmiotów, które rozważają takie przedsięwzięcie.

 

Program szkolenia

I. Podstawy transgranicznego handlu elektronicznego (Cross-Border-E-Commerce)

II. Nadzór rynku w Niemczech i w Polsce

III. Instytucja tzw. Abmahnung (Upomnienia) 

IV. Prawo właściwe i sąd właściwy w Cross-Border-E-Commerce 

V. Podstawy prawne E-Commerce w Niemczech (BGB, EGBGB, HGB, UWG, BDSG, TMG)

VI. Strona internetowa
1. Impressum
2. Prawa autorskie
3. Polityka prywatności
4. AGB
5. Warunki użytkowania i rejestracji
6. Odpowiedzialność prawna
7. Sens tzw. Disclaimerów?

VII. Umowa z klientem 

VIII. Wykonanie umowy z klientem 

IX. Content 1. Integracja treści w sklepie

  • Prawa autorskie 
  • Linki, Framing, Embedded Content 
  • Media społecznościowe

X. Reklama

1. Reklama elektroniczna

  • Zgoda odbiorcy 
  • Protokołowanie zgody 
  • Brak dopasowania polityki prywatności 
  • Pola zaznaczone krzyżykiem 
  • Ukryta zgoda w AGB 
  • Brak opcji rezygnacji z subskrypcji w e-mailach reklamowych 
  • Nieprzemyślane użycie Tell-a-Friend 
  • Maile do osób które przerwały zakup 
  • Prośba o feedback drogą elektroniczną 

2. Reklama banerowa
3. Oceny i portale ratingowe

4. Reklama w wyszukiwarkach i optymalizacja wyszukiwarek

  • Aktualność cen w wyszukiwarkach cen 
  • Aktualność dostępności produktów w wyszukiwarkach 
  • Brak kosztów wysyłki w wyszukiwarkach 

XI. Top 4 twojego sklepu internetowego - Websitecheck

1. Impressum
2. Warunki użytkowania
3. Polityka prywatności
4. AGB

XII. Transgraniczne dochodzenie wierzytelności i egzekwowanie tytułów (podstawowe informacje)

Pliki do pobrania

Zgłoszenie_E-commerce na Niemcy_14.03.2019

Program_E-commerce na Niemcy_14.03.2019

Powrót do listy