Spotkanie online
Szkolenia & Warsztaty
Spotkania online/Webcasty
Szkolenie online: Aspekty prawno-praktyczne rozpoczęcia działalności e-commerce w Niemczech
Miejsce
Spotkanie online
Show place in map
Język spotkania
polski
380 PLN (+ VAT) firmy członkowskie
470 PLN (+ VAT) firmy nieczłonkowskie
Początek wydarzenia
19.08.2020 · 09:15
Koniec wydarzenia
19.08.2020 · 17:00

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z szeroko pojętym procesem wchodzenia na rynek e-commerce w Niemczech z punktu widzenia przepisów prawa niemieckiego, przy uwzględnieniu praktycznych aspektów tego procesu. Szkolenie jest kierowane do przedsiębiorców, którzy działają w strefie e-commerce i chcą rozpocząć działalność sprzedaży internetowej na terenie Niemiec.

 

Opis szkolenia

Wielu przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe w Polsce planuje rozszerzenie swojej działalności na terenie Niemiec. Jest to bardzo dobrze zapowiadający się rynek, tym bardziej, że z roku na rok notuje się wzrost rangi niemieckiego rynku internetowego. Według związku branżowego Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland e.V. (bevh) wartość tego rynku wzrosła po stagnacji z powodu wirusa korony w drugim kwartale 2020 o 16,5%, a handel środkami codziennego użytku o 50%.

Niemcy zajmują drugie miejsce w Unii Europejskiej pod względem wielkości rynku e-commerce, zaraz po Wielkiej Brytanii. Dlatego, tak ważne kwestie jak m.in. utworzenie podmiotu oraz funkcjonowanie sklepu internetowego zostaną omówione na szkoleniu.

Na niemieckim rynku trwa rywalizacja o każdego konsumenta, dlatego wszelkie niedociągnięcia są wykorzystywane m.in. przez firmy konkurencyjne, które zajmują się wyszukiwaniem każdego niedopatrzenia stanowiącego naruszenie przepisów prawa konkurencji. Ponadto zaufanie klienta jest jednym z najbardziej pożądanych celów przedsiębiorcy, a Niemieccy konsumenci większym zaufaniem darzą sklepy internetowe, które działają na zasadzie podmiotów podlegających prawu niemieckiemu. Wejścia na rynek niemiecki można dokonać na kilka sposób, ale należy przy tym pamiętać, że polskie sklepy internetowe muszą funkcjonować wtedy zgodnie z niemieckimi przepisami prawa.


Program

1. Istota wejścia na rynek niemiecki

  • strategie wejścia z ofertą na rynek niemiecki
  • bariery wejścia na rynek CBEC (cross-border e-commerce)
  • akty prawne mające zastosowanie w zakresie e-commerce

2. Szczególne aspekty prowadzenia sklepu internetowego na podstawie niemieckich aktów prawa

  • wpływ rozporządzenia o ochronie danych osobowych na funkcjonowanie sklepu internetowego
  • wpływ dyrektywy konsumenckiej na prawa konsumenta
  • regulacje wynikające m.in. z ustawy o mediach telekomunikacyjnych, czy ustawy o ograniczeniu nieuczciwej konkurencji

3. Budowa sklepu internetowego - krok po kroku

  • najważniejsze obowiązki związane z rozpoczęciem działalności e-commerce na terenie Niemiec
  • co zrobić w przypadku otrzymania Abmahnung

4. Podsumowanie, dyskusja, pytania uczestników


Prelegent

Szkolenie zostało przygotowane przez kancelarię GRAU Rechtanwälte LLP. Prelegentem będzie niemiecki adwokat z piętnastoletnim doświadczeniem zawodowym w dziedzinie e-commerce i prawa gospodarczego – mec. Adriana Grau, LL.M.

GRAU Rechtsanwälte LLP jest niemiecką kancelarią oferującą wyspecjalizowaną obsługę prawną przedsiębiorstw w szczególności z zakresu prawa handlowego, prawa spółek oraz prawa własności przemysłowej, a także E-Commerce, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb zagranicznych przedsiębiorstw, które wprowadzają towary na niemiecki rynek lub prowadzą działalność gospodarczą w Niemczech.


Kwestie techniczne

Do przeprowadzania naszych webinarów używamy platformy Click Meeting (https://clickmeeting.com/pl). Link do udziału otrzymają Państwo od nas z wyprzedzeniem – wystarczy go otworzyć w przeglądarce, nie trzeba instalować żadnej aplikacji. Dla zapewnienia bezproblemowego przebiegu wydarzenia, zalecamy korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome. Przeglądarka Edge nie jest wspierana przez platformę Click Meeting.

W razie wątpliwości zachęcamy do skorzystania z bazy wiedzy Click Meeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/

Joanna Wierzbicka-Grajek

Joanna Wierzbicka-Grajek

Manager