paź 18

Poznań, Savoir vivre - Zasady etykiety w biznesie

szczegóły
Początek wydarzenia
18.10.2019 | 09:00
Koniec wydarzenia
18.10.2019 | 16:30
Cena
Firma członkowska AHK Polska 630 PLN + 23% VAT,
Firma nieczłonkowska AHK Polska 900 PLN + 23% VAT
Język spotkania
polski
rejestracja

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 03.10.2019 na adres bb@ahk.pl

©

CELE SZKOLENIA: 

• Poznanie najważniejszych zasad etykiety w biznesie
• Poznanie zasad dotyczących ubioru stosownego do sytuacji
• Zapoznanie się z regułami obowiązującymi podczas spotkań i przyjęć o charakterze biznesowym
• Etykieta przy stole i rozmowy przy bufecie podczas spotkań biznesowych i networkingu 

GRUPA DOCELOWA: 

Doświadczeni managerowie – usystematyzowanie wiedzy i podnoszenie kompetencji, rozwiązywanie branżowych „case study”.
Początkujący pracownicy – wprowadzenie do środowiska pracy, przygotowanie do kontaktu z osobami z zewnątrz organizacji.
Osoby reprezentujące firmę.  

PROGRAM: 

etykieta towarzyska etykieta biznesowa różnice kulturowe protokół dyplomatyczny teoria & ćwiczenia
• powitania i przedstawianie się, pierwsze wrażenie, autoprezentacja
• pierwszeństwo, kto pierwszy wyciąga dłoń, relacja pracownicy klienci, inne osoby
• tytułowanie, zwracanie się do gości, koleżanek i kolegów z pracy
• podejmowanie klientów w biurze, spóźnienia, proponowanie napojów, obsługa
 • najważniejsze zasady posługiwania się wizytówką, najczęstsze gafy

przyjęcia / zebrania oficjalne i półoficjalne prezentacja z wykorzystaniem zastawy stołowej
• rodzaje przyjęć i spotkań biznesowych
• zaproszenia – jak pisać, jak czytać, jak odpowiadać
• zasady zachowania się przy stole oraz podczas przyjęcia na stojąco (bufet)
• business lunch – zapraszamy klientów do restauracji lub jesteśmy zapraszani
• czego Dama Dżentelmen nie robią – najczęstsze gafy; popełniłem gafę, co dalej?
• Powitanie gości, gość honorowy, przełożony, asystent, pracownicy

telefon &smartfon
 • profesjonalne powitanie przez telefon – budowanie wizerunku firmy
• przygotowanie przed rozmową – o czym zapominamy najczęściej?
• smartfon naszą wizytówką – w pracy, w środkach transportu
• najczęstsze gafy użytkowników telefonów – restauracja, konferencje
• poczta głosowa i oddzwanianie

e-korespondencja i media społecznościowe w pracy
• zwroty grzecznościowe
• e-mail jako często pierwsza forma kontaktu z klientem, partnerem biznesowym
• ortografia i znaki diakrytyczne, emotoikony, załączniki
• media społecznościowe – mój profil, a kształtowanie wizerunku pracodawcy
• czy przyjmować zaproszenie od Klienta na FB/IG/ LiN?

dress code – ubiór na każdą okazję
• co mówi nasz strój? Garderoba, a strategia pozycjonowania marki, UX
• podstawowa garderoba współczesnej Damy i Dżentelmena
• odczarowujemy obcojęzyczne określenia ubioru – m.in. casual, informal
• kiedy na sportowo, a kiedy formalnie
• buty – jak kupować, jak czyścić i kiedy nosić
• biżuteria i dodatki dla Dam i Dżentelmenów
• najczęściej popełniane gafy 

TRENER PROWADZĄCY:

Adam Jarczyński

Pomysłodawca Polskiej Akademii Protokołu i Etykiety, od wielu lat zawodowo związany z Public Relations i Public Affairs. Współtworzył kampanie wizerunkowe dla instytucji publicznych oraz podmiotów prywatnych. Zarządzał sytuacjami kryzysowymi, a także przygotowywał standardy obsługi klienta i reprezentował Klientów w mediach. Autor wystąpień publicznych i laudacji dla przedstawicieli sektora prywatnego i rządowego. Często cytowany w zakresie etykiety. Wieloletni gospodarz rubryki „Savoir - Vivre” magazynu „LOGO”. Autor książki pt. „Etykieta w biznesie” OnePress 2009 / 2015 oraz „Z klasą, na luzie” ZNAK 2017. Współorganizator międzynarodowych konferencji i wydarzeń specjalnych z udziałem Prezydenta RP, Premiera RP, a także przedstawicieli międzynarodowego biznesu, m.in. szefów największych banków inwestycyjnych na świecie. W trakcie wielu wydarzeń pełnił rolę szefa protokołu dyplomatycznego. Wykładowca oraz współzałożyciel Akademii Młodych Dyplomatów i Europejskiej Akademii Dyplomacji, programu przygotowującego do pracy przyszłych dyplomatów. Współpracuje z pracownikami polskiej służby zagranicznej oraz korpusem dyplomatycznym akredytowanym w Polsce. Kilka miesięcy spędził na placówce dyplomatycznej za granicą. Były zawodnik tenisa ziemnego. Swoją pasję, savoir - vivre opisuje na blogu www.dobremaniery24.pl Przeszkolił wiele firm i instytucji rządowych, w tym pracowników Ministerstwa Spraw Zagranicznych i przeszło 100 polskich placówek dyplomatycznych. Praktyk biznesu, doświadczony menedżer związany z komunikacją marketingową i brandingiem.

Pliki do pobrania

Trener

Formularz zgłoszenia

Program

Powrót do listy